Secinājumi
Bigbends, tā ir iespēja jaunajiem mūziķiem pierādīt sevi ne tikai kā mūziķiem, bet arī kā personībām. Tā ir iespēja komunicēties ar līdzīgi domājošiem. Darbošanās bigbendā, iemāca jauniem cilvēkiem strādāt sinhroni un ieklausīties vienam otrā, ieklausīties ne tikai spēlējot, bet arī runājot un kontaktējoties kolektīvā un arī ārpus tā. Bigbendā ir nemitīga informācijas apmaiņa (saziņa), kam veiksmīga kolektīva darbībā ir milzīga nozīme. Saskarsme ir puse no veiksmīga bigbenda darbības. Var būt izcili mūziķi, izcili diriģenti, bet ja kolektīva dalībnieki neieklausīsies viens otrā un nebūs savstarpējas saiknes, tad nav iespējams veiksmīgs kolektīvs.
Latvijā iespējas muzicēt un pilnveidoties bigbendā ir arvien vairāk, jo džeza mūzika kļūst arvien aktuālāka skolās. Lai situācija uzlabotu vēl vairāk, ir vajadzīgi zinoši, uzņēmīgi cilvēki, kas ir spējīgi vadīt kolektīvu, kā arī finansējums, kas manuprāt ir lielākais šķērslis bigbendu attīstībai Latvijā.
Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, darba autors secina, ka:
1. Analizējot teorētisko literatūru, noskaidrots, ka jēdziens ”saskarsme” Aivārs, J., Aršavskis, V., Dermanova, A., Sidorenko S. un S. Omārovas atziņās tiek skaidrots dažādi, taču kopīgais ir tas, ka saskarsme notiek nepārtraukti, kā arī saskarsme ir attiecības un cilvēku pamatvajadzība.
2. Apkopojot skolēnu aptaujas anketas datus, autors ieguva informāciju par saskarsmes procesiem kolektīvā un to nepilnībām. Ir jūtama vecuma atšķirību ietekme uz kopējo saskarsmi mēģinājuma laikā.…