SECINĀJUMI
Izstrādājot darbu tika pētīta literatūra par piecus līdz sešus gadus vecu bērnu attīstību, par intereses veidošanos bērniem šajā vecumā. Tāpat tika analizēta spēles ietekme uz bērnu izziņas intereses veidošanu. Iepazīstoties ar literatūru, autore secināja, ka:
1. Izziņas interese bērnam sākas ar ziņkāri, kas tikai vēlāk pāraug dažādu sakarību atklāšanā.
2. Izziņas interesēm ir visciešākā saistība ar dažādām emocijām, piemēram, ar izbrīnu, panākumu sajūtu, prieku par veikto.
3. Pirmsskolas vecumā izziņas interesi visvairāk veicina ziņkārība jeb interese, kas šajā vecumā ir īpaši spēcīga.
4. Izziņas interešu veicināšanai liela nozīme pirmsskolā ir rotaļai un spēlei, caur kuru bērns izzina pasauli, pauž emocijas, dusmas, prieku.
Izstrādājot didaktiskās spēles matemātikā piecus līdz sešus gadus veciem bērniem, autore secināja, ka:
5. Lai spēle veicinātu bērna izziņas intereses veidošanos, tai ir jābūt atbilstošai bērna vecumam un attīstībai.
Lai apstiprinātu teoriju, autore izstrādātās didaktiskās spēles matemātikas apgūšanai piecus līdz sešus veciem bērniem praktiski pielietoja PII „XXX” pirmskvalifikācijas prakses laikā. Veicot pētījumu, autore secināja, ka:
6. Didaktiskās spēles rosina bērna dabisko zinātkāri un interesi, kas vēlāk pāraug izziņas interesē.
…