Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,27 (16%)
Cena ar atlaidi*:
11,93
Pirkt
Identifikators:369804
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2010.g. - 2011.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  ATTIEKSMES UN INTERESES TEORĒTISKIE ASPEKTI SPORTĀ    8
1.1.  Attieksmes jēdziens un pozitīva attieksme kā interesi veidojošais faktors    8
1.2.  Intereses jēdziens, būtība un loma personības attīstībā    9
2.  SPORTA UN SPORTA STUNDAS TEORĒTISKIE ASPEKTI    13
2.1.  Sporta stundas saturs, tā raksturojums un ietekme uz sporta stundu apmeklējumu    15
2.2.  Skolēnu fiziskās spējas, kā noteicošais faktors pozitīvas attieksmes veidošanā un interesei sporta stundās    18
2.3.  Skolotāja personība kā intereses veidošanos pastiprinošs nosacījums    19
3.  BĒRNU VECUMPOSMI, TO ĪPATNĪBU IEVĒROŠANA, KĀ POZITĪVAS ATTIEKSMES VEIDOŠANAS UN INTERESES NOTURĒŠANAS FAKTORS SPORTA STUNDĀS    21
3.1.  Jaunākais skolas posms (vēlā bērnība)    23
3.2.  Vidējais skolas posms (pusaudži)    27
3.3.  Vecākais skolas posms (agrā jaunība)    29
4.  PEDAGOĢISKAIS PĒTĪJUMS – POZITĪVAS ATTIEKSMES UN INTERESES VEICINĀŠANAS UN NOTURĒŠANAS PROBLEMĀTIKA SPORTA STUNDĀS    32
4.1.  Pētījuma metodika    33
4.2.  Skolēnu attieksmju un intereses par sporta stundām izpēte    35
  SECINĀJUMI    41
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    43
  PIELIKUMS    45
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
„Ja atsaucam atmiņā sporta stundas pirms 20 gadiem, vai toreiz kāds skolēns uzdrošinājās kavēt stundas, vai toreiz kādam bija 5 reizes jāatgādina par skolas sacensībām? Ne, skolēni paši ar prieku apmeklēja sporta stundas, lielākā daļa apmeklēja ārpusstundas nodarbības, visi ar aizrautību piedalījās gan skolas, citās sacensībās, arī vispārējie fiziskās veselības rādītāji bija daudz augstāki kā šodien. Tagad mēs ik uz soļa dzirdam, ka skolēniem pietrūkst motivācijas piedalīties sporta stundās. Vai skolotājam par katru skolēna veikto vingrinājumu jāpasniedz šokolādes konfekte, jāsola augstas atzīmes? Vai veselība nav pietiekoša motivācija?” (18)
Iepazīstoties un analizējot literatūru par diplomdarba tēmu, tika izdarīti sekojoši secinājumi:
1. Datoru ienākšana skolēnu ikdienā, kaitīgo ieradumu (smēķēšanas, alkohola, narkotiku lietošanas) izplatība arvien jaunāku bērnu vidū, savu tiesību apzināšanās un pienākumu aizmiršana ir lielā mērā mainījusi skolēnu interesi par mācību procesu sportā – ievērojami, samazinājusi to.
2. Bērna pirmsskolas vecumposmā ģimene ir pats svarīgākais un galvenais pozitīvas attieksmes veicinātājs un intereses par sportu radītājs, no kā arī būs atkarīga viņa turpmākā dzīve, bērna nostāja pret apkārt notiekošo un šajā gadījumā arī pret sportu.
3. Svarīgs faktors pozitīvas attieksmes veidošanā un intereses radīšanā un noturēšanā ir skolēnu vecumposmu ievērošana pedagoga darbībā, ņemot vērā to tipiskās attīstības īpatnības, kas savukārt ļauj prognozēt audzēkņu turpmākās attīstības perspektīvas. Pretējā gadījumā, var tikt radīts traumatisms un problēmas fiziskajā sagatavotībā, līdz ar ko arī mazinās pozitīvā attieksme un interese par sportu vispār.
Diplomdarba pedagoģiskajā pētījumā iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka faktori, kas nosaka skolēnu interesi par sportu un pozitīvas attieksmes veidošanos pret sporta stundām skolā ir:
1. Pašvaldību un valsts papildus finansējuma piešķiršana skolām kvalitatīvu, higiēnas prasībām atbilstošu sporta bāžu izveidei un jauna inventāra iegādei, kas atbilst skolēnu vēlmēm un sporta programmas realizācijai.
2. Skolotāja personība – estētiskais aspekts (sporta skolotājam piemērots apģērbs, kopta āriene) objektivitāte, stingrība, optimisms un humora izjūta, kompetence sporta jomā, spēja pašam demonstrēt izpildāmo uzdevumu.
3. Skolēnu apziņa par to, ka veselība un pilnvērtīga fiziskā attīstība ir vienas no lielākajām pasaules vērtībām, līdz ar ko arī viņos veidojas pozitīva attieksme pret sporta stundām un interese par sportu skolā un ārpus tās.
4. Sporta stundas saturs, tajā iekļaujot iespējas skolēniem apmeklēt un novērot sacensības un sporta spēles klātienē, vai arī atpazīstama sportista piedalīšanās sporta stundā.
5. Sporta stundu skaita palielināšana sākumskolas un pamatskolas posmā, ņemot vērā tieši šī vecuma skolēnu vēlmi un ieinteresētību aizrautīgi piedalīties fiziskajās aktivitātēs.
Diplomdarbā izvirzītā hipotēze ir guvusi apstiprinājumu – ja sporta stundās tiek izmantots kvalitatīvs un jauns inventārs, stundas notiek labās sporta bāzēs, skolotājs ir kompetents sportā, saprotošs, objektīvs savos vērtējumos, ar humora izjūtu, kā arī stundas saturs ir vispusīgs, tas veido skolēnos pozitīvu attieksmi un rada interesi par sporta stundām un sportu nākotnē.


Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Intereses loma un pozitīvas attieksmes sekmēšana sporta stundās”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/369804

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties