Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:668223
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 41 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  KOMERCTELEVĪZIJA LNT    7
1.1.  Reklāma komerckanālā LNT    10
1.2.  Stereotipi LNT reklāmās    14
2.  DZIMTES STEREOTIPI UN DZIMTES JĒDZIENS    16
2.1.  Dzimtes jēdziena izpratne    16
2.2.  Stereotipu veidi un rašanās cēloņsakarības    18
2.3.  Dzimtes stereotipi    21
3.  PUSAUDŽA VECUMS- PĒDĒJAIS BĒRNĪBAS POSMS    25
3.1.  Pusaudžiem raksturīgās iezīmes un uzvedība    25
3.2.  Klasiskie un mūsdienu teorētiskie uzskati par pusaudžiem    28
3.3.  Pusaudžu apziņas īpatnības    30
4.  METODOLOĢIJA    33
4.1.  Semiotiskā pētījuma analīze    33
4.2.  Anketēšanas metode    34
4.3.  Intervija    35
5.  DZIMTES STEREOTIPU ANALĪZE    36
5.1.  Dzimtes stereotipi komerckanāla LNT analīze    36
5.1.1.  Sieviete un bērns    37
5.1.2.  Sieviešu dzimtes pienākumi    39
5.1.3.  Sieviete - skaistuma etalons    41
5.1.4.  Vīrietis un auto    42
5.1.5.  Vīriešu dzimtes profesijas    44
5.1.6.  Vīrietis - neuzticīgs    45
5.1.7.  Dzimtes stereotipu laušana    47
5.2.  Pusaudžu aptaujas anketu analīzes rezultāti    49
6.  SECINĀJUMI    62
  NOBEIGUMS    66
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    68
  PIELIKUMI    71
  ATSLĒGVĀRDI    81
  ANOTĀCIJA    82
  ANNOTATION    83
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Latvijā pastāv formālā jeb legālā līdztiesība, ko garantē valsts likumdošana, bet
vēl joprojām sabiedrībā pastāv tradicionāli izveidojušies uzskati par sieviešu un vīriešu
identitātēm, lomu, vietu un uzdevumiem sabiedrībā, ko saucam par dzimtes stereotipiem.
Bakalaura darba tēma ir „Dzimtes stereotipi komerckanāla LNT reklāmās un
pusaudžu uztveres īpatnības”.
Darba aktualitāti raksturo tas, ka sabiedrībā pastāv dzimtes stereotipi, kam piemīt
vispārināšana un tāpēc neatspoguļo individuālas atšķirības cilvēku kategorijās. Lai arī mūsdienu sabiedrībā sāk atkāpties no stingra lomu dalījuma, par ko liecina tas, ka sieviete šodien ieņem prezidentes amatus un ir sievietes ministres, kā arī Latvijā pastāv
līdztiesība, ko garantē valsts likumdošana, taču vēl joprojām varam vērot diskrimināciju
darba tirgū, cilvēku tirdzniecība, seksuālā uzmākšanās, vardarbība, sievietes un vīrieša
lomas un vietas sadalījums ģimenē. Minētie piemēri ir problēmas, kas ir aktuāls
jautājums par dzimumu līdztiesību. Masu mediji piedāvā mums realitāti, dod iespēju
tuvināt pasauli, samazina distances, tomēr varam vērot arī negatīvos aspektus. Televīzija
kultivē dzimtes stereotipus, piedāvā idejas par dzimti, attiecībām, veidiem, kā dzīvot, un
medijos cirkulē idejas, kurām piešķir nozīmi daudzi cilvēki sabiedrībā. Tāpēc svarīgi
apzināt dzimtes stereotipus medijos, lai novērstu nepatiesu viedokļu radīšanu saistībā ar dzimtes stereotipiem.
Pētījuma mērķis ir konstatēt un analizēt dzimtes stereotipus komerckanāla LNT
reklāmās, atlasīt spilgtākās un izpētīt kā tiek kodēts vizuālais vēstījums un kā vizuālais
vēstījums tiek dekodēts no pusaudžu viedokļu aspekta.
Empīriskā daļā tiek izmantota semiotiskā analīze, kodēšanas- dekodēšanas
process, jo darbā tiek pētīta uztvere. Netiek veikta satura analīze kā atsevišķa darba
pētījuma daļa, bet tiks salīdzināta iespējamo komunikatoru iekodēta ziņa (stereotipi) un
pārbaudīta vai un kā to interpretē auditorijas daļa (pusaudži). Izpētīt un izanalizēt
pusaudžu uztveres īpatnības par dzimtes stereotipiem. Analizēt, apkopot un grafiski
attēlot pusaudžu attieksmi par dzimtes stereotipiem, izmantojot aptaujas metodi.
Bakalaura darba pētījuma jautājums: Komerckanāla LNT dzimtes stereotipi, kas parādās reklāmās un pusaudžu vērtējums un attieksme par dzimtes stereotipiem.
Darba uzdevumi:
• Raksturot komerckanālu LNT, aprakstīt LNT darbības izaugsmi un attīstību;
• Izpētīt LNT reklāmas darbības uzdevumus un mērķus;
• Definēt jēdzienu “dzimtes stereotipi”;
• Balstoties uz psiholoģijas un zinātnisko darbu analīzi par pusaudžu psiholoģiju, raksturot un izpētīt pusaudža uztveres īpatnības;
• Empīriskā daļā izpētīt, kā un vai komerckanāla LNT reklāmās
parādās dzimtes stereotipi, atlasīt spilgtākās reklāmas. Izmantojot semiotisko pētīšanas analīzi, salīdzināt iespējamo komunikatoru
iekodētu ziņu (stereotipu) un pārbaudīt vai un kā to interpretē auditorijas daļa (pusaudži).;
• Izanalizēt, apkopot un grafiski attēlot aptaujas rezultātus un noskaidrot pusaudžu viedokli par dzimtes stereotipiem;
• Analizēt eksperta viedokli- LNT reklāmas daļas klientu menedžeri Sandri Lizbovski, ar mērķi iegūt LNT darbinieka viedokli par
dzimtes stereotipiem. Pilnīgākas un precīzākas ainas iegūšanai par
reklāmu komerckanālā LNT.
• Apkopot un veikt secinājumus par komerckanāla LNT dzimtes stereotipiem, kas parādās reklāmās un pusaudžu vērtējumu un
attieksmi par dzimtes stereotipiem.
Darbs ir plānots 4 struktūrās. Teorētiskā daļā par pamatu izmantota akadēmiskā
literatūra Televīzija kā medijs analīzei, dzimtes stereotipu teorētiskai definēšanai un
psiholoģijas darbu analīze par pusaudžu psiholoģiju. Darbā izmantots Valtera Lipman
(W. Lippman) teorijas stereotipu skaidrošanā. Stereotipa jēdzienu 1922. gadā ieviesis V.
Lipmans (W. Lippman), lai skaidrotu kā veidojas sabiedrības viedoklis, kā arī uzmanība
tiek pievērsta autoram Ērikam Ēriksonam, kura teorijas darbā izmantotas, lai skaidrotu
pusaudžu psiholoģiju, uzvedību un uztveres īpatnības. Metodoloģiskā dala kā otrā darba
struktūra, pētnieciskā un analītiskā daļa.
Sabiedrības vērtības un normas bērniem tiek nodotas audzināšanas procesā, turklāt reālā ikdiena- televīzija, filmas, reklāmas rāda, kā jebkuri pieņemtie noteikumi ir masveidā pārkāpjami.
Darbā izmantota kvalitatīvā pētīšanas metode. Tās pielietojums darbā ļauj iegūt
personas un grupas attieksmi un viedokli un ļauj atklāt mūsdienu jaunatnes attieksmi par
darba pētāmo jautājumu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Dzimtes stereotipi komerckanāla LNT reklāmās un pusaudžu uztveres īpatnības”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/668223

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties