Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Diferencēti norādījumi 5. klases skolēnu stāstu rakstīšan...-
Diferencēti norādījumi 5. klases skolēnu stāstu rakstīšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās
TOP 500
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 6 | |
| 1. | Rakstīšanas prasmes un to nozīme angļu valodas apguves procesā 5. klasē | 9 |
| 1.1. | Stāstu rakstīšanas prasmes: stāsts un tā struktūra | 10 |
| 1.2. | Stāstu rakstīšanas apguve angļu valodas stundās | 14 |
| 2. | Diferenciācijas jēdziens un tās īstenošana mācību procesā | 17 |
| 2.1. | Diferencētu norādījumu stratēģijas stāstu rakstīšanas uzdevumiem | 18 |
| 2.2. | Diferenciācija: rakstītprasmju vērtēšanas principi un kritēriji | 20 |
| 3. | Gadījuma pētījums 5. klasēs | 25 |
| 3.1. | Stundās realizētais stāstu rakstīšanas process | 27 |
| 3.2. | Vērtēšana | 30 |
| 3.3. | Analīze: skolēnu darbi, izaugsme | 34 |
| 3.4. | Skolēnu viedokļa noskaidrošana | 43 |
| 3.5. | Pašizvērtējums par mācību procesu | 45 |
| Secinājumi | 47 | |
| Izmantotie avoti un literatūra | 50 | |
| 1. pielikums. 20.04.2023. Darba plāna izstrādes norādījumi | 53 | |
| 2. pielikums. Barbaras Brejas “Mācīšanas un mācīšanās pieeju diagramma” | 57 | |
| 3. pielikums. 15.11.2022. Darba norādījumi un kritēriji. | 58 | |
| 4. pielikums. Darba norādījumi. Paraugā izmantots | 60 | |
| 5. pielikums. Mācību materiāls no Hastings un McKinlay (2017) | 62 | |
| 6. pielikums. 21.03.2023. Darba norādījumi. | 63 | |
| 7. pielikums. 21.03.2023. Darba diferencēti norādījumi. | 64 | |
| 8. pielikums. 20.04.2023. Darba diferencēti norādījumi zemākajam līmenim. | 65 | |
| 9. pielikums. 20.04.2023. Darba diferencēti norādījumi vidējam līmenim. | 68 | |
| 10. pielikums. 20.04.2023. Darba diferencēti norādījumi augstākajam līmenim. | 71 | |
| 11. pielikums. 27.04.2023. Darbs. Vārdu krājums un gramatika (Hastings, McKinlay,2017) | 72 | |
| 12. pielikums. 16.11.2022./17.11.2022. Darba norādījumi un vērtēšanas kritēriji. | 77 | |
| 13. pielikums. 20.04.2023. Darba vērtēšanas kritēriji. | 78 | |
| 14. pielikums. 27.04.2023. Darbs. Vārdu krājums un gramatika. Vērtēšanas tabula. | 80 | |
| 15. pielikums. 20.04.2023. 5.A. | 80 | |
| 16. pielikums. 27.04.2023. 5.A. | 81 | |
| 17. pielikums. 20.04.2023. 5.B. | 81 | |
| 18. pielikums. 27.04.2023.5.B. | 82 | |
| 19. pielikums. 20.04.2023. 5.C. | 82 | |
| 20. pielikums. 27.04.2023. 5.C. | 83 | |
| 21. pielikums. 20.04.2023.5.D. | 83 | |
| 22. pielikums.27.04.2023.5.D. | 84 | |
| 23. pielikums. 22.02.202322.02.2023. Darba norādījumi un vērtēšanas kritēriji. | 85 | |
| 24. pielikums. 22.01.2023. Darba diferencētie norādījumi. | 87 | |
| 24. pielikums. 23.02.2023. Darba norādījumi (Hastings, McKinlay, 2017) | 89 | |
| 25. pielikums. 23.02.2023. Darba norādījumi (Hastings, McKinlay, 2017) | 91 | |
| 26. pielikums. 22.02.2023. Augstākā līmeņa skolēna darbs. | 92 | |
| 27. pielikums. 22.02.2023. Augstākā līmeņa skolēna darbs. | 93 |
Latvijas Republikas Valsts Izglītības un Satura Centra (VISC) īstenotā projekta
“Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) mērķis ir ieviest Latvijā tādu vispārējās
izglītības saturu un pieeju mācīšanai, kā rezultātā skolēni gūtu dzīvei mūsdienās nepieciešamās
zināšanas, prasmes un attieksmes. Ja līdz šim skolēniem labi padodas uzdevumi, kas prasa
atcerēties vai rīkoties pazīstamās situācijās, tad viņiem trūkst iemaņu un pieredzes izmantot
teorētiski apgūto un reāli dzīvē pieredzēto nestandarta situācijās (Skola2030, 2019a). Angļu
valodas mācību priekšmetā, kā jebkurā citā priekšmetā, ir teorētiskā un praktiskā daļa. Angļu
valodā teorētiskā daļa iedalās: gramatika, vārdu krājums, lasītprasme, runāšanas prasme,
rakstītprasme un klausīšanās prasme, bet kā praktiskā daļa - šo visu teorētisko zināšanu
pielietojums. Ņemot vērā, ka skolēni ir dažādi, viņi ir indivīdi katrs ar savu pieredzi. Visus
skolēnus nevar un pat nedrīkst iedalīt vienā kategorijā. Katrs skolēns ir ar savām īpašībām,
prasmēm, talantiem, citam var būt mācību apguves traucējumi, kas ietekmē skolēna kopējo
izglītošanās procesu. …
Ņemot vērā katra skolēna prasmes, attīstību un individuālo izglītības procesa gaitu, angļu valodas mācību priekšmeta skolotājam ir svarīgi zināt, kā sekmīgi attīstīt un vērtēt stāstu rakstīšanas prasmes angļu valodas stundās, kā izmantot diferencētus norādījumus un kā palīdzēt katram skolēnam sasniegt mācību priekšmeta standartā noteiktos sasniedzamos rezultātus. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā diferencēti norādījumi var sekmēt 5. klases skolēnu stāstu rakstīšanas prasmju attīstību angļu valodas stundās. Pētījuma metode ir gadījuma pētījums vienas Rīgas ģimnāzijas 5. klasēs, kopā 46 skolēni, kuru skaitā ir skolēni ar zemu angļu valodas līmeni vai bez angļu valodas zināšanām. Darbā ir analizēta literatūra par stāstu rakstīšanas prasmēm, stāstu struktūru, diferenciāciju, rakstu darbu/stāstu vērtēšanas kritērijiem angļu valodas stundās. Darbā ir izstrādāti diferencēti norādījumi stāstu rakstīšanas uzdevumiem, kuru izvērtēšana tika veikta pēc noteiktiem kritērijiem un prasmēm, analizēti skolēnu darbi, kā arī skolēnu un skolotājas refleksija par šādu mācību procesu. Gadījuma pētījumā tika secināts, ka stāstu rakstīšana sekmē skolēnu intelektuālo izaugsmi un paplašina kognitīvo izaugsmi, kā arī uzlabo viņu angļu valodas prasmes un palīdz veidot nopietnāku skolēnu attieksmi pret mācībām un mācību satura apguvi. Rakstot stāstus, skolēni demonstrēja savas angļu valodas zināšanas; 3 klasēs bija redzami uzlabojumi temata apguves informācijas prasmju pielietošanai, taču vienā klasē uzlabojumi nebija. Stāstu rakstīšana palīdzēja skolēniem fokusēties mācību darbam, sekojot norādēm un nepieciešamo kritēriju iekļaušanai stāstā, un brīvā formātā parādīt apgūtā temata pielietojumu stāstā. Darbā ir iekļauti 60 pielikumi, to skaitā ir 36 skolēnu darbi, diferencēti norādījumi, darba uzdevumi un 1 anketa. Atslēgvārdi: angļu valoda, diferenciācija, vērtēšana, rakstīšana, stāsti, diferencēti norādījumi.
Materiāls ir PDF formātā.
- 1.klases skolēnu sociālo prasmju attīstības iespējas socializācijas procesā mācību nodarbībā
- Diferencēti norādījumi 5. klases skolēnu stāstu rakstīšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās
- Folkloras izmantošanas iespējas4.klases skolēnu vērtīborientācijas veidošanā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Speciālās skolas jaunāko klašu skolēnu savstarpējā saskarsme: problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai68
-
Sociālo zinību apgūšanas specifika korekcijas klasēs
Diplomdarbs augstskolai58
-
Praktiskā darba prasmes 5. un 6.klases ģeometrijas satura apguvē
Diplomdarbs augstskolai62
-
Folkloras apguve literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai87
-
7.-9.klašu pusaudžu mācību disciplīnas problēmas
Diplomdarbs augstskolai73

