Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:161937
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 51 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Pētnieciskās darbības loma četrgadīgu bērnu patstāvības veicināšanā pedagogu un psihologu skatījumā    7
1.1.  Patstāvības jēdziens un veidošanās četrgadīgiem bērniem    7
1.2.  Pētnieciskās darbības jēdziens un saturs    16
1.3.  Četrus gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības organizēšana patstāvības veicināšanai    21
2.  Četrgadīgu bērnu patstāvības attīstības pētnieciskajā darbībā izpēte    26
2.1.  Pētījuma metodoloģija    26
2.2.  Pētījuma dalībnieku raksturojums    27
2.3.  Pētījuma gaita    30
2.4.  Pētījuma rezultātu analīze un ieteikumi pirmsskolas skolotājiem    35
  Secinājumi    37
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    39
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Teorētiski un empīriski iegūtie dati ļāva formulēt šādus secinājumus:
1) Patstāvība ir vispārīga personības īpašība, kas izpaužas iniciatīvas izrādīšanā, kritiskumā, adekvātā pašvērtējumā un personīgās atbildības sajūtā par savu darbību un uzvedību. Personības patstāvība ir saistīta ar aktīvu domāšanas, jūtu un gribas darbību.
2) Patstāvības veidošanās pirmsskolas periodā ir cieši saistīta ar tādu personības jomu attīstību kā kognitīvā joma (domāšana un citi psihiskie procesi), zināšanas un prasmes, attieksmes, gribas attīstību. Patstāvības kā personības īpašības svarīgākais priekšnoteikums ir ES tēla attīstība.
3) 4-5 gadu vecumā izteikti attīstās bērnu pētnieciskā darbība. Bērna psihiskie procesi – uztvere, iztēle, atmiņa, uzmanība – attīstās rotaļās. Pati darbība pilnveidojas pēc psihisko attīstības procesu iespējām. 4-5 gadu vecu bērnu raksturīgākās īpašības ir patvaļa, darbība pēc iepriekšēja nolūka, ieceres, psihisko procesu mērķtiecība, kas liecina, ka palielinās gribasspēks uztveres procesā, uzlabojas atmiņa, uzmanība; salīdzinoši ātri, gada laikā veidojas pamatelementi, no kuriem sastāv jebkura darbība. Abas šīs attīstības īpatnības veicina trešo – patstāvību. Bērni 4-5 gadu vecumā tiecas pēc patstāvības, bet neveiksmes viņus apbēdina un rada nedrošības sajūtu.
4) Pētnieciskā darbība ir pirmsskolas vecuma bērniem dabisks izziņas veids, kas ir plaši izmantojams pedagoģiskajā procesā patstāvības veicināšanai. Pētnieciskās darbības īstenošanai nepieciešamas tādas prasmes kā prasme novērot, veikt mērījumus, klasificēt, komunicēt, izvirzīt pieņēmumus un secināt. Galvenie pētnieciskās darbības virzieni pirmsskolas periodā ir dabas vērojumi un eksperimentālā darbība.
5) Primārais nosacījums bērnu pētnieciskās darbības organizēšanā patstāvības sekmēšanai ir atbilstošas vides izveide. Vidē ir jābūt bērniem brīvi pieejamiem materiāliem pētījumiem un eksperimentiem atbilstoši viņu vecumam un uzkrātai pieredzei.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1369487
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Četrgadīgu bērnu pētnieciskā darbība patstāvības veicināšanai”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/161937

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties