Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Agresivitātes un emocionālās noturības rādītāju salīdzinājums 12 - 14 gadus veciem pusaudžiem no pilnām un nepilnām ģimenēm un bērnu namu audzēkņiem

     

    Diplomdarbs73 Psiholoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:815969
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.09.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 47 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Ievads.
Gandrīz ik dienas vecākiem un pedagogiem nākas saskarties ar bērniem, kas viens otram sit, sper, labākajā gadījumā apsaukājas. Pusaudžu bandu uzbrukumi uz ielas, skolēni, kuri uz skolu līdzi nes nažus, ķēdes un ja būtu, nestu arī šaujamos. Tas ir sabiedrības slānis – ne vairs bērni un vēl ne pieaugušie, kas savas problēmas mācās risināt ar rupja spēka palīdzību.
Satraucošu informāciju par pusaudžu agresīvas uzvedības sekām Latvijas presē var ieraudzīt pietiekoši bieži, lai to varētu uzskatīt par nopietnu problēmu.
Pagājušā gada decembrī Rīgā 13 – 14 gadus vecas meitenes spīdzina un gandrīz līdz nāvei nomoka savu citu draudzeni, ar mērķi iegūt viņai piederošo naudu – 1 latu (Diena, 09.12.04.).
2005. gada 19. februārī Tukuma rajonā pusaudzis laupīšanas nolūkā nogalinājis sievieti, par ko viņam piemērots apcietinājums (Diena, 19.02.05.).
Tāpat pagājušā gada februārī Valmierā pusaudži noslepkavo savu klases biedru un viņa līķi iemet Gaujā. Kā savas rīcības motīvu viņi min tikko spēlētas video spēles, kuras satur vardarbības elementus (Diena, 28. 02. 05.).
Šā gada martā kāda skolniece mēģinājusi izdarīt pašnāvību, jo nav spējusi izturēt klasesbiedru ņirgāšanos.
Tāda un līdzīga veida informācija nonāk atklātībā pietiekoši bieži, lai darītu uzmanīgus psihologus, pedagogus un bērnu vecākus.
Vardarbība skolās, mājās un uz ielas pieņem arvien lielākus apmērus. Mūsdienās pusaudžu agresijas pētījumiem nodevušies psihologi, pedagogi un sociologi. Tiek meklēti iemesli un sakarības, pētīti apstākļi un priekšnoteikumi, kas noved mūsu nākamo paaudzi pie tik destruktīva enerģijas izlādēšanas veida. Lai labāk izprastu pusaudžu agresijas iemeslus vispirms, pamatojoties uz attīstības psihologu atziņām (Svence, 1999., Kraiga, 2003., Puškarevs, 1999.), būtu jāapzinās pusaudžu vecumposma bioloģiskās, sociālās un psiholoģiskās attīstības īpatnības.
Par agresiju ir sarakstīts liels daudzums grāmatu, šī parādība tikusi analizēta no dažādām pieejām. Berons, Ričardsons grāmatā “Agresija” (2001.) parāda agresijas eksperimentālos pētījumus un dažādu pieeju skatījumā analizē agresiju, veidojot kopēju izpratni par šo cilvēka un dzīvnieku īpašību.
Sociālās izziņas teorijas pamatlicējs Alberts Bandura (Bandura, 1925.) savā darbā ”Agresija: sociālās iemācīšanās analīze” eksperimentāli un teorijā parāda savu skatījumu uz agresīvas uzvedības veidošanos, kā modeļu atdarināšanas rezultātu. Bioloģiskās pieejas piekritēji (Medeniks, Lorencs) uzskata, ka agresija ir bioloģiski nosacīta personības iezīme. Šeit tiek uzsvērta gēnu pārmantojamība, bet psihoanalīzes pārstāvji (Freids, Fromms) agresiju skaidro kā cilvēka iekšējo dziņu. Katrs novirziens skaidro agresiju no savām pozīcijām, reizēm viens otru noliedzot un kritizējot, bet par vienu visi ir vienisprātis – agresija ir spēks un enerģija, kas kā personības iezīme piemīt katram. Citam tā ir izteiktāka, citam mazāk izteikta, vieni tās enerģiju prot izmantot kā ģeneratoru savu mērķu sasniegšanai, bet citi neprot novaldīt, līdz ar to var kļūt bīstami.
Amerikāņu psihologi Roberts Berons un Debora Ričardsone agresijas izpētei veltījuši grāmatu ar nosaukumu “Agresija” (2001.). Šeit var atrast gandrīz visu pieeju un novirzienu pozīcijas attiecībā uz agresiju un agresivitāti. Autori aprakstījuši neskaitāmus eksperimentus, kas parāda cilvēka reakcijas visdažādākajās situācijās, tādā veidā pierādot cilvēka tendenci rīkoties noteiktos apstākļos, noteiktā veidā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −33,30 €
Materiālu komplekts Nr. 1179104
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Agresivitātes un emocionālās noturības rādītāju salīdzinājums 12 - 14 gadus veciem pusaudžiem no pilnām un nepilnām ģimenēm un bērnu namu audzēkņiem”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/815969

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties