Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:722116
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 57 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  ADMINISTRATĪVO PĀRKĀPUMU CEĻU SATIKSMĒ VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS    8
1.1.  Administratīvo pārkāpumu vispārīgs raksturojums    8
1.2.  Administratīvā pārkāpuma sastāvs atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas gadījumā    5
2.  ADMINISTRATĪVĀS LIETVEDĪBAS PROCESSS ATĻAUTĀ BRAUKSANAS ĀTRUMA PĀRSNIEGŠANAS GADĪJUMĀ    20
2.1.  Pārkāpuma konstatēšana    20
2.2.  Administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana un soda piemērošana    26
3.  ADMINISTRATĪVO SODU PĀRSŪDZĒŠANAUN TIESU PRAKSE    41
  Nobeigums    50
  Literatūras un avotu saraksts    53
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi:
1. Ceļu satiksmes likuma VII nodaļa satur nepilnīgu regulējumu, kas nereti nonāk pretrunā ar administratīvo pārkāpumu tiesībās no krimināltiesībām pārņemtajiem vispārējiem tiesību principiem - vainīguma principam (latīņu v. nullum crimen sine culpa), personīgās atbildības principam un nevainīguma prezumpcijai. Kā uzskatāmākos piemērus jānorāda Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta otrajā daļas un piektās daļas 2. punkta regulējums. Fiksējot ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus ar tehnisko līdzekļu palīdzību saskaņā ar šī brīža regulējumu, pārkāpumu izdarījusī persona var palikt nesodīta, bet tās vietā pie atbildības var tikt saukta un sodīta nevainīga persona (transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs). Šāda pieeja arī nenodrošina administratīvo sodu mērķi - speciālo prevenciju, kad ar administratīvo sodu pārkāpumu izdarījusī persona tiek atturēta no turpmāku pārkāpumu izdarīšanas.
2. Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta regulējums rada neskaidrības administratīvā pārkāpuma subjektīvās puses (vainas) pierādīšanā. Ar šī brīža tehniskajiem līdzekļiem nav iespējams objektīvi pierādīt pie administratīvās atbildības sauktās personas psihisko attieksmi (vainu). Latvijas Republikas administratīvo pārkāpumu tiesības, tāpat kā krimināltiesības, neparedz tā saukto „objektīvo pieskaitāmību" (tiesību zinātnē pazīstama arī kā „stingrā atbildība" vai „striktā atbildība"), proti, pārkāpumu (un noziegumu) bez vainas.
3.Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta piektās daļas 2. punkta regulējums uzliek personai pienākumu norādīt personu, kura pārkāpuma izdarīšanas brīdī vadīja transportlīdzekli (norādot attiecīgo personu identificējošus datus), kā arī pienākumu iesniegt šo faktu apliecinošus pierādījumus. Šī norma ne tikai nonāk pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 92. pantā un Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 6. panta otrajā daļā paredzēto nevainīguma prezumpciju, bet uzliek personai nesamērīgu un faktiski neatspēkojamu pierādīšanas nastu. Personai, atšķirībā no izmeklēšanas iestādēm, gandrīz nav iespējas ar pietiekami augstu ticamības pakāpi pierādīt administratīvā pārkāpuma sastāvu kādas citas personas darbībās, lai sevi attaisnotu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1358708
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties