Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:790491
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 50 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Adaptācijas procesa izpratne un raksturojums    6
1.1.  Adaptācijas psiholoģiskie un pedagoģiskie nosacījumi    6
1.2.  Adaptācijas sekmēšanas atbilstība vecumposma attīstības īpatnībām    15
2.  Adaptāciju veicinošie pedagoģiskie paņēmieni mācību procesā 1.klasē    32
  Secinājumi    54
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    56
  Pielikumi    59
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Adaptācija ir pielāgošanās jauniem, neierastiem, mainīgiem apstākļiem, kas palīdz uzturēt normālu organisma iekšējo vidi. Adaptēšanās skolā ir svarīgs process bērna dzīvē, jo tā ir vide, kurā skolēns pavada lielu daļu savas dzīves, tā iespaido bērna turpmāko attīstības gaitu. Par labu bērna adaptāciju uzskatāma tāda piemērošanās jaunajiem sociālajiem apstākļiem, kurā notiek iekļaušanās jau iepriekš izveidotā sociālā sistēmā.
2. Lai panāktu veiksmīgu adaptācijas atbilstību, ir jāpārzina sākumskolas bērnu attīstības īpatnības. 1.klases skolēniem ir paaugstināta kustību aktivitāte, tādēļ nevar ilgi nosēdēt skolas solā; ir vāji attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra, tādēļ rakstot ātri nogurst; ir dažādas psihiskās un garīgās īpatnības, tādēļ ir maz saprotamas teorētiskās zināšanas; nav pilnīga abstraktā domāšana, tādēļ grūti risināt problēmas; ir nenoturīga uzmanība, tādēļ nespēj ilgi koncentrēties, spēj uzmanību novērst blakus kairinātāji; vēlas būt novērtēti, tādēļ nevar daudz kritizēt un izteikt negatīvas piezīmes; psihiskās un emocionālās attīstības dēļ skolēnam adaptācijas periodā jāpiedāvā aktīvi, praktiski, radoši, viegli uztverami un saprotami uzdevumi; fiziskās attīstības dēļ mācību stundās jāizmanto sporta elementi; sociālās attīstības dēļ ar skolēnu daudz jāsarunājas, jāveido labas savstarpējās attiecības.
3. Empīriskā pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka lielākajai daļai pirmās klases skolēnu adaptācija veidojas veiksmīga, taču ir skolēni, kas saskaras ar adaptācijas problēmām, kas pamanāms pēc tādām pazīmēm kā emocionālā nelīdzsvarotība (spriedze, bailes nogurums, nedrošība), negatīvas uzvedības izpausmes, saskarsmes problēmas, nevēlēšanās doties uz skolu un piedalīties aktivitātēs, bieži veselības traucējumi, ko ietekmē vairāki iekšējie un ārējie faktori: jaunās vides, kārtības un dienas režīma maiņa, skolēna vecumposmam neatbilstoša sagatavotība skolai, disciplīnas problēmas klasē, vājas saskarsmes un uzvedības prasmes, nedrošības sajūta, emocionālais diskomforts, veselības traucējumi, mazs atbalsts no ģimenes, nepatika pret mācībām, negatīva skolēna iepriekšējā pieredze u.c.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties