Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • 5-6 gadus vecu bērnu kreativitātes izpausme tēlotājmākslas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē

     

    Diplomdarbs75 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:565195
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2010.g. - 2010.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija   
  Annotation    5
  Ievads    5
  Pedagoģijas termiņu skaidrojošā vārdnīca    7
1.  Radošā domāšana    8
1.1.  Faktori, kas ietekmē bērna radošumu    8
1.2.  Radošais process    11
2.  5-6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības    15
3.  Pirmsskolas vecuma bērnu tēlotājdarbības saturs    18
3.1.  Galvenie uzdevumi mākslinieciskajās darbībās    18
3.3.  Rokas vingrināšana    20
3.4.  Vizuālā modelēšana    21
3.5.  Aplicēšana    23
3.6.  Veidošana    24
4.  Skolotāju un vecāku loma bērnu kreativitātes attīstībā    25
5.  5-6 gadus vecu bērnu kreativitātes izpēte zīmēšanas nodarbībās    30
5.1.  Pētījumu organizēšana un metožu izvēle    30
5.2.  Priekšmetiskās vides izpēte    31
5.3.  Pētījuma datu ieguve un analīze    32
  Nobeigums    46
  Metodiskās rekomendācijas un ieteikumi pedagogiem un vecākiem bērnu kreatīvo spēju veicināšanai    47
  Izmantotā literatūra un avoti    48
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Manuprāt, viens no mūsdienu aktuālākiem jautājumiem ir bērnu kreatīvo spēju
veicināšana , kā arī vecāku un pedagogu izglītošana šajā jomā.
Viens no izglītības mērķiem– radīt ikvienam cilvēkam iespējas veidoties par garīgi un
fiziski attīstītu, brīvu un atbildīgu radošu kultūras personību.
Izglītības uzdevums – sekmēt nacionālās kultūras un cilvēces kultūras radoša apguvēja
un bagātinātāja izaugsmi.
Mūsu pilsētā ir daudznacionāla. Te dzīvo dažādu tautību cilvēki: latvieši, krievi,
baltkrievi, ukraiņi, ebreji, poļi. Dažreiz pretrunas starp mūsu pilsētas iedzīvotājiem radās tieši
nacionālās neiecietības dēļ. Bet ir arī jomas , kas tos cilvēkus apvieno un padara par līdzīgi
domājošiem. Tas ir kopīgas intereses par kādu no mākslas veidiem, kāda pulciņa kopīgā
apmeklēšana, kopīgais vaļasprieks. Radošie cilvēki, neraugoties uz atšķirīgām tautībām,
vienmēr atrāda kopīgo valodu.
Es strādāju ar 5-6 gadīgiem bērniem. Manā grupā arī ir dažādu tautību bērni. Es ceru, ka
attīstot bērnu kreatīvās spējas, var palīdzēt viņiem kļūt par pilnvērtīgām un radošām
personībām.
Kreatīvas spējas jāattīsta katram bērnam, jo turpmākajā dzīvē tieši radošums palīdzēs
viņiem atrast pareizo risinājumu pat vissarežģītākajos jautājumos.
Bērni šajā vecumā labprāt nodarbojas ar zīmēšanu, aplicēšanu, veidošanu. Un tieši ar
tēlotājdarbības palīdzību visvieglāk attīstīt kreatīvas spējas.
Kreativitāte ir viena no īpašībām, kas sevī ietver daudzu spēju summu. Tās īpašības
nepieciešamas katram, ikvienam speciālistam, neraugoties uz viņa iegūto kvalifikāciju, lai
spētu patstāvīgi izvirzīt mērķus un veiksmīgi tos realizēt.
„Vēl Aristotelis atzina: nodarbošanās ar zīmēšanu veicina bērna daudzpusīgo attīstību.
Par to arī rakstīja izcili pedagoģi- J.A. Komenskis, I. Pestalocijs, F. Frebelis – un daudzie mūsdienu pētnieki. Viņu darbi liecina: nodarbošanās ar tēlotājmākslu rada pamatu pilnvērtīgai saturīgai saskarsmei starp bērniem un pieaugušiem; izpilda terapeitisko funkciju, novērš bērnu uzmanību no skumīgiem notikumiem, noņem nervu saspringumu, bailes sajūtu, izsauc priecīgu noskaņojumu, pozitīvo emocionālo stāvokli. Tāpēc ir tik svarīgi iekļaut pedagoģiskā procesā dažādus tēlotājmākslas darbības, radošas darbības. Šeit jebkurš bērns spēj paradīt sevi bez jebkāda spieduma no pieauguša puses ”(7)
T. Komarova savā rakstā „ Bērnu vizuālā māksla” atzina, ka zīmēšanas un veidošanas
procesā bērns pārdzīvo dažādas emocijas; priecājas par skaisto attēlu, ir sarūgtināts, ja kaut
kas neizdodas, cenšas panākt tādu rezultātu, kas viņa apmierinātu, vai otrādi, mulst, atteicas
darboties ( šajā gadījumā ir nepieciešama pedagoga uzmanīga attieksme un palīdzība)...
Zīmējumos, veidošanā, aplikācijā (jau vecākas grupās) parādās fantastiskie tēli, pasakas
varoņi, pilis, burvīgā daba. Un šajā situācijā pedagoga pozitīvā attieksme pret bērna iniciatīvu
un radošumu- svarīgs stimuls viņa kreativitātes attīstībā. ( 7)
Daudzreiz es novēroju, kā dažu skolotāju un vecāku bērna darbu negatīvais novērtējums
izraisa neatgriezeniskās sekas. Bērns kļūst nedrošs, savos darbos pārstāj eksperimentēt, gaida no skolotāja un vecākiem noradījumus darba izpildīšanai, viņa radošas spējas gandrīz izzūd.
Tieši tas man ļoti uztrauca, man gribētos šajā situācijā kaut ko mainīt.
Es uzskatu, ka kritiskā attieksme pret jebkuru bērnu domu vai darbību neļauj viņiem
radoši domāt un strādāt.
Šajā darbā centos precizēt visus faktorus, kas ietekmē uz bērnu kreatīvām spējām,
apkopot metodiskās rekomendācijas un ieteikumus pedagogiem un vecākiem bērnu
kreatīvo spēju veicināšanai, veicot pētījumu noskaidrot kā skolotāju un vecāku attieksme
un radoša vide ietekmēs uz bērnu kreatīvām spējām.
Pētījuma objekts: 5-6 gadus vecu bērnu kreativitātes izpausme.
Pētījuma priekšmets: tēlotājmākslas nodarbību process pirmsskolas iestādē.
Pētījuma mērķis: izpētīt u veicināt bērnu kreativitātes izpausmes.
Pētījuma hipotēze: ja skolotāji un pieaugušie veidos radošu vidi un pozitīvu attieksmi
pret bērnu, tas veicinās bērnu kreativitāti.
Pētījuma uzdevumi:
1) izpētīt visus faktorus, kas ietekmē bērnu kreatīvās spējās;
2) apkopot metodiskus ieteikumus vecākiem un pedagogiem 5-6 gadus vecu bērnu
kreativitātes veicināšanā tēlotājmākslas nodarbībās PII.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −21,41 €
Materiālu komplekts Nr. 1117933
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „5-6 gadus vecu bērnu kreativitātes izpausme tēlotājmākslas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/565195

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties