Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,22 (15%)
Cena ar atlaidi*:
18,26
Pirkt
Identifikators:804934
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.09.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saturs    2
  Ievads    3
1.Teorētiskā darba daļa.  Atmiņas attīstības sekmēšanas problēma pedagoģiski psiholoģiskajā literatūra    4
1.1  Atmiņa, tās būtība, veidi    11
1.2  Rotaļspēles būtība, klasifikācija    15
1.3  Didaktiskās rotaļspēles raksturojums    19
1.4  Atmiņa 3-4 gadīga bērna attīstībā    25
  3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības veicināšanas pieredze Rīgas 66.pirmsskolas izglītības iestādē    49
2.1  Pētījuma organizācija un metožu raksturojums    49
2.2  Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze    55
  Secinājum    65
  Annotation    68
  Izmantotas literatūras saraksts    69
Darba fragmentsAizvērt

Atmiņas psiholoģijas jautājumi, kas psiholoģijas attīstības vēsturē tika pētīti vieni no pirmajiem, ilgu laiku bija dažādu koncepciju teorētisko sadursmju priekšmets. Dažādos psiholoģijas attīstības vēstures posmos attieksme pret atmiņas psiholoģiju bija visai atšķirīga. Dažbrīd, formulējot vispārējās psiholoģijas teorijas, atmiņas psiholoģija tika izvirzīta pirmajā plānā, piemēram, klasiski asociatīvā teorija, vēlāk bihevioristiskā psiholoģija. Savukārt citos gadījumos priekšplānā tika izvirzītas teorijas : uztvere – geštalt, domāšanas jeb prāta psiholoģija – Vircburgas psiholoģijas skola. Neskatoties uz to, atmiņas psiholoģija vēsturiski ir cieši saistīta ar vispārējo psiholoģiju un atspoguļo tās attīstības pamatposmus [18., 5].
Viena no pirmajām atmiņas psiholoģijas teorijām bija tā saucamā asocianistiskā teorija. Tās „pamatakmens” – asociācija – nozīme saikni, savienošanos un izskaidro visu psihes radīto tēlu veidošanas principu. Šis princips ir sekojošs: ja apziņā vienlaicīgi vai strauji cits aiz cita materializējas vairāki psihes radīti tēli, tad starp tiem veidojas asociatīvā saikne. Ja kāds no tēliem atkārtoti iemiesojas smadzenēs, apziņā „uzpeld” arī pārējie, ar to saistītie.
Asociānisti noteica ārējos apstākļus, pateicoties kuriem cilvēka smadzenēs rodas „vienlaicīgi iespaidi”. Šie apstākļi ir ļoti daudzveidīgi, bet nosacīti tos var iedalīt trīs tipos:
a)Dažādu objektu sakarība laikā un telpā
b)To līdzības
c)To atšķirības vai pretmeti
Bāzējoties uz šiem ārējo apstākļu tipiem, tika noteikti arī trīs asociāciju tipi: pēc sakarībām, pēc līdzības, pēc kontrastiem. Šo asociāciju tipu pamatā ir Aristoteļa formulējums: mūsu priekšstatu „sakabes” trīs principi. Pēc asociānistu teorijām šajos trīs principos tika iekļauta visa sakarību daudzveidība, tai skaitā cēloņsakarības: tā kā cēloņus un sekas saista zināms laika posms, tad cēloņsakarības tika iekļautas sakarību kategorijā.
Jēdziens „asociācija” bija par pamatu kādam asociatīvam eksperimentam: cilvēkam tiek pateikts kāds ļoti kaitinošs vārds un piedāvāts atbildēt uz to ar vārdu, kurš pirmais ienāk prātā, reaģējot uz kaitinājumu. Balstoties uz asociatīvo metodi, tika radīts melu detektors.
Jēdziena „asociācija” saturs vēlāk būtiski mainījās, padziļinājās, pilnveidojās, noturīgi saglabājot savu vietu atmiņas psiholoģija.
Atmiņa nav nekas cits kā spēja sasaistīt visu jauno ar jau iepriekš zināmo, pieredzēto. O.Mangelštams ir teicis: „Izglītība – tā ir asociāciju ātruma skola” [18., 23]. Ja asociatīvo saikņu veidošanās notiktu tikai laika un telpas sakarību iespaidā, tad konkrētā situācijā dažādiem …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības īpatnības”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/804934

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties