Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
8,49
Ietaupījums:
1,27 (15%)
Cena ar atlaidi*:
7,22
Pirkt
Identifikators:103057
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  BIZNESA PLĀNA TEORĒTISKIE ASPEKTI    2
1.1.  Biznesa plāna nozīme uzņēmējdarbības uzsākšanā    2
1.1.1.  Biznesa plāna būtība    2
1.1.2.  Biznesa plāna sastādīšanas nepieciešamība    4
1.1.4.  Biznesa plāna nozīme uzņēmējdarbībā    7
1.2.  Biznesa plāna izstrādāšana    8
1.2.1.  Biznesa plāna izstrādāšanas posmi un prasības    10
1.3.  Biznesa plāna struktūra un tās apraksts    13
1.3.1.  Titullapa    13
1.3.2.  Satura rādītājs    14
1.3.3.  Kopsavilkums    14
1.3.4.  Uzņēmuma apraksts    15
1.3.5.  Produkta/pakalpojuma apraksts    16
1.3.6.  Tirgus situācija un klienti    17
1.3.7.  Konkurenti    17
1.3.8.  Virzība tirgū un mārketinga plāns    18
1.3.9.  Projekta realizācija    19
1.3.10.  Uzņēmuma vadība un personāls    20
1.3.11.  Finanšu plāni    20
1.3.12.  Riski un to vadība    21
1.4.  Kvalitatīvi izstrādāta biznesa plāna pamatiezīmes un biežāk pieļautās kļūdas    23
  IZMANTOĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    25
Darba fragmentsAizvērt

Biznesa plāns ir idejas, aprēķinu un pieņēmumu apkopošana un uzrakstīšana uz papīra.1 Tas ir dokuments, kurā ieplāno uzņēmējdarbību noteiktam laika posmam. Biznesa plānam ir jābūt konkrētam, pārdomātam, jāatspoguļo pašreizējā situācija un nākotnes perspektīvas, kā arī jāuzsver uzņēmējdarbības stiprās un vājās puses.2
Literatūrā sastopama vienkāršota biznesa plāna definīcija, autore citē: „Biznesa plāna definīcija varētu būt – sīki izstrādāta ceļa karte, kā nokļūt, teiksim, no punkta A uz punktu B. Šādai kartei ir jāparāda visi ceļa posmi, ceļa kvalitāte, varbūtējie šķēršļi un iespējamie apkārtceļi, pieejamie palīg- un atbalsta punkti, nepieciešamā palīdzība un resursi, laika aprēķini atsevišķu ceļa posmu veikšanai un mērķa sasniegšanai. Šādai kartei ir jābūt ceļa rādītājam visiem, kas šo ceļu vēlas iet, kā arī tiem, kas vēlas būt ceļinieka līdzgaitnieki”.3 Vēl literatūrā atrodams apgalvojums, ka biznesa plāns ir ceļa karte ar iezīmētu maršrutu, lai nenomaldītos sānielās un nenokļūtu strupceļā, bet tieši virzītos uz panākumiem.
Marga Živitere, prof., Dr.oec., analizējot dažādas biznesa plāna definīcijas, secina, ka biznesa plāns ir rūpīgi sagatavots dokuments, kurā ir izklāstīta plānotās komercdarbības būtība, uzņēmējdarbības mērķi, ieskicētas darbības šo mērķu sasniegšanai, kā arī ievērota tā atbilstība biznesa plāna saņēmēja izvirzītajām prasībām.4
Marga Živitere raksta, ka bez biznesa plāna nav ieteicams uzsākt kaut cik nozīmīgu komerciālu pasākumu. Bez tam, biznesa plāniem ir veltītas grāmatas un brošūras, taču nepārtraukti ir jāsastopas ar banku darbinieku, valsts institūciju un pašvaldību speciālistu atzinumiem, ka potenciālie un jau esošie uzņēmēji neprot izstrādāt un sagatavot labus biznesa plānus.

Analizējot SIA „Alt-Invest Baltic”, kas nodarbojas ar investīciju tirgus konsultācijām un nodrošina analītiķus ar programmatūru, vadošo speciālistu rakstu žurnālā „Bilance”, autore secina, ka pasaules praksē biznesa plāns ir komplekss dokuments, kas atspoguļo uzņēmuma darbības pamatmērķus un attīstības stratēģiskās plānošanas saturu, nodrošinot pieņemto lēmumu maksimālu efektivitāti.1
Literatūrā sastopams viedoklis, ka pastāv divu veidu biznesa plāni:
viens no tiem oficiālais biznesa plāns (līdz 50.lpp.), kas ir plānotā biznesa pagātnes, tagadnes un nākotnes redzējums un kas paredzēts partneriem, investoriem. Otrs biznesa plāna veids ir biznesa plāns – dokuments uzņēmuma darbībai ikdienā, kurā koncentrēts darbības informatīvais materiāls.2
Biznesa plāns nav paredzēts tikai brīdim, kad biznesu uzsāk. Pie tā regulāri jāatgriežas, lai pārliecinātos, vai īstenotais sakrīt ar plānoto.3
Analizējot iepriekš minēto, autore uzskata, ka pēc savas būtības biznesa plāns ir stratēģiskais plāns. Tajā tiek noteikts mērķis, ko uzņēmējs grib sasniegt: vai nu peļņas iegūšana, vai kāda projekta īstenošana, kam nepieciešams saņemt kredītu.4 Biznesa plāns ir būtiski svarīgs dokuments gadījumos, ja uzņēmumam vai projektam nepieciešams ārējais finansējums. Šo dokumentu iesniedz potenciālajam finansētajam un uz tā balstās lēmums par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu.5
No tā izriet, ka biznesa plāns ir nepieciešams uzņēmējdarbības uzsākšanai, lai plānotu gan resursus, gan uzņēmuma attīstību. Tas nepieciešams, galvenokārt, uzņēmējam sava biznesa veiksmīgai izveidošanai vai pilnveidošanai. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,83 €
Materiālu komplekts Nr. 1167670
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Biznesa plāna teorētiskā daļa”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/103057

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties