Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
11,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:503385
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Svešvārdu skaidrojums    3
  Ievads    5
1.1.  Tūrisma nozares attīstības tendences    6
1.2.  Latvijas Tūrisma attīstības politika    7
1.3.  Lauku tūrisma produkta raksturojums    10
1.4.  Reklāma, tās nozīme tūrisma sfērā    11
1.6.  Lauku tūrisma reklāmas īpatnības    13
1.8.  Reklāmas uzdevumi, tūrisma nozarē    16
2.  Empīrisko rezultātu apkopojums    18
2.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    18
2.5.  Interviju analīze    38
  Secinājumi    44
  Priekšlikumi    46
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    49
  Pielikums    50
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Balstoties uz anketu rezultātiem, kā arī atbildēm uz intervijas jautājumiem, darba autore nonāk pie vairākiem secinājumiem.
1. Latvija ir tūrisma attīstības iespējām bagāta zeme, jo Latvijā ir resursi jaunu tūrisma produktu izveidei, esošo apzināšanai un to konkurētspējas palielināšanai.
2. Starptautiskā integrācija, globalizācija un jaunā situācija pasaulē reizē rada gan draudus, gan izaicinājumu un nebijušas iespējas Latvijas tūrisma nozarei.
3. Latvijas lauku vide nav vienota, bet saskaldīta atsevišķos, parasti savā starpā nesaistītos segmentos (piemēram, lauku tūrisma saimnieki pilnvērtīgi nesadarbojas ar zemnieku saimniecībām, amatniekiem, vietējām ražotnēm, nomas punktiem u.tml.), kas kopumā rada šķēršļus ilgtspējīgai un līdzsvarotai attīstībai, tāpēc nepieciešams panākt šo segmentu maksimālu kooperāciju ilgspējīgas attīstības rakursā.
4. Visa pamatā ir klients un klienta vēlmes un vajadzības. Ir jāmāk uzķert kādu klientu intereses, vajadzības un padarīt tās par produktu. Klienti arī kļūst par pakalpojuma reklāmu, proti, ja viņi ir bijuši apmierināti, tad viņi šo pakalpojumu noteikti ieteiks citiem un tādā veidā darbosies kā bezmaksas reklāma. Tieši tāpēc ir tik svarīgi katru klientu atstāt apmierinātu.
5. Lielākā daļa respondentu ir ievērojuši lauku tūrisma reklāmas, kas liecina par lielu aktivitāti un to, ka lauku tūristu pakalpojumu sniedzēji apzinās reklāmas nozīmi veiksmīgā tūrisma darbībā un attīstīšanā.
6. Liela daļa aptaujāto ir pievērsuši uzmanību lauku tūrisma reklāmām. Tas liecina par to, ka reklāma var būt ļoti labs pamudinājums potenciālajam klientam izvēlēties konkrēto tūrisma pakalpojumu.
7. Vislielākais respondentu skaits ar tūrisma reklāmām sastopas tieši internetā un avīzēs. Kā jau darba autore minēja, pakalpojumi sniedzēji lielākoties tiek „atrasti” ar interneta palīdzību. Tiek uzsvērts, ka reklāmai nenoliedzami ir liela nozīme jaunu klientu piesaistē. Visizplatītākais kanāls, kur informācija tiek ievietota un kur lauku tūrisms reklamējas, ir tieši internets. Darba autore uzskata, ka tas ir vērtējams pozitīvi, jo internets pašreiz ir viens no lētākajiem mediju kanāliem, kā arī anketu analīzē tika izpētīts, ka lielākā daļa auditorijas informāciju pirmām kārtām par lauku tūrisma pakalpojumiem smeļas tieši internetā. Neviens no aptaujātajiem lauku tūrisma pakalpojumu izmantotājiem neminēja avīzi kā informācijas kanālu, meklējot lauku tūrisma sniegtās pakalpojuma iespējas.

8. Pietiekami liela daļa respondentu, kas sastāda 40% reklāmas ietekmē ir izmantojuši lauku tūrisma pakalpojumus. Šis skaitlis vēlreiz apliecina to, ka reklāmai ir liela nozīme un tā var būtiski palielināt klientu apjomu.
9. Ļoti svarīga sastāvdaļa reklāmai internetā ir mājas lapa, kurai ir jāpievērš uzmanība. Mājas lapa tiek uzskatīta par konkrētā piedāvājuma vai pakalpojuma vizītkarti. Aptaujātās personas uzsver, ka svarīgi ir, lai mājas lapā var apskatīt fotogrāfijas, kurās redzams konkrētais piedāvājums. Ja ir mājas lapa, tad tas ir viens no galvenajiem aspektiem, kas ir jāņem vērā. Bilžu galeriju kā svarīgu aspektu konkrētā piedāvājuma izvēlē minēja pilnīgi visas intervējamās personas.
Svarīgi, lai mājas lapā visa informācija ir viegli atrodama. Nedrīkst aizmirst par tādām detaļām kā, piemēram, iespēja izprintēt karti ar pakalpojuma atrašanās vietu.
10. Visi intervētie lauku tūrisma pakalpojumu izmantotāji saka, ka ļoti reti izmanto vienu un to pašu pakalpojumu divreiz. Tāpēc darba autore vēlējās noskaidrot, kas būtu tas stimuls kā iespaida klienti būtu gatavi vēlreiz izmantot to pašu piedāvājumu. Uzsvars tiek likts uz zemāku cenu, proti, ja šis piedāvājums no citiem līdzīgiem piedāvājumiem atšķirtos ar zemāku cenu, tad tas tiktu izmantots atkārtoti.
11. Kā rāda respondentu atbildes, lielākā daļa lauku tūrisma pakalpojumus izmanto atpūtai ar ģimeni, kā arī sporta aktivitātēm. Tas sasaucas ar intervijā iegūto informāciju, ka apmeklētāji arvien vairāk grib nodarboties ar dažādām sporta aktivitātēm.
12. Gandrīz puse aptaujāto uzsver, ka viņu attieksme pret tūrisma reklāmām ir pozitīva. Tas varētu būt izskaidrojams ar to, ka piedāvājumu klāsts tūrisma pakalpojumiem ir ļoti liels un potenciālais klients tajos var apjukt. Bet brīdī, kad viņš ierauga reklāmu, kas aicina izvēlēties kādu konkrētu tūrisma pakalpojumu, tas ir kā „glābšanas riņķis”, lai nebūtu jāmeklē un jāizvēlas no lielā piedāvājuma klāsta.
Respondentus lauku tūrisma reklāmas piesaista tad, ja tās atšķiras no pārējām, ir neparastas, saistošas un patiesas.
13. No lauku tūrisma reklāmām respondenti vēlas sagaidīt, lai tās ieinteresē, uzrunā, lai tajā ir sniegta visa vajadzīgā informācija, pakalpojuma pieejamību, lai tajā atainotā informācija ir patiesa. To apliecina arī intervējamā persona, proti, ka ir jāieklausās klientā un jārūpējas par to, lai klientu noturētu. Tieši tāpēc ir svarīgi sniegt tieši tik kvalitatīvu un klienta vēlmēm atbilstošu pakalpojumu, par kādu ir runāts un solīts pirms klients ir izdarījis izvēli. Labākā reklāma ir klienta apmierinātība, jo apmierināts klients šo informāciju nodos tālāk.
14. Respondentus piesaista tāda tūrisma reklāma, kas ir izstrādāta. Ļoti liela loma ir reklāmās izmantotajām fotogrāfijām. Arī teorētiskajā daļā iekļautajā informācijā par tūrisma reklāmām ir akcentēta fotogrāfiju nozīme tūrisma reklāmās. Tās izsaka daudz vairāk nekā teksts. Protams, arī tekstam ir liela nozīme, bet tas jau ir pakārtots bildei vai fotogrāfijai.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1307585
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties