Paskaidrojumi un noradījumi:
Jāievēro, ka, dzinēju palaižot, enkura ķēdes pretestībai Rp jābūt maksimālai, bet ierosmes ķēdes regulējošā reostata pretestībai Rr – minimālai. Dzinēja darbības laikā nedrīkst pārtraukt ierosmes ķēdi, jo tas var novest pie dzinēja „joņošanas” – nekontrolēta rotācijas frekvences pieauguma.
Dzinēja dabisko raksturlīkni, ja Rp = 0 uzņem šādā secībā. Palaiž dzinēju un ieregulē uz tā spailēm spriegumu U = UN. Mēģinājuma laikā šis spriegums jāuztur nemainīgs. Mainot slodzes momentu M2 un ierosmes strāvu If, ieregulē n=nN, un I=IN. Strāvu IN šajā gadījuma kontrolē ar ampērmetru PA1. Ierosmes strāva, kas atbilst šim režīmam, ir dzinēja nominālā ierosmes strāva IfN.
…