Referāts
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Latvijas augstskolu un koledžu studiju fakultāšu studiju ...-
Latvijas augstskolu un koledžu studiju fakultāšu studiju maksu salīdzinājums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Terminu skaidrojums | 4 |
2. | Izglītības sistēma Latvijas republikā | 6 |
2.1. | Vispārējais raksturojums | 6 |
2.2. | Augstākā izglītība | 7 |
2.2.1. | Licence un akreditācija | 9 |
3. | Augstskolas | 10 |
4. | Studiju maksa un citas iespējas | 11 |
4.1. | Studiju maksa | 11 |
4.2. | Rotācija | 11 |
4.3. | Stipendijas | 12 |
4.3.1. | Stipendiju fondi | 12 |
4.4. | Studiju un studējošo kredīti | 13 |
5. | Studiju izmaksu salīdzinājums, studiju programmu apraksts | 14 |
5.1. | Studiju programma „Tiesību zinātne” | 14 |
5.2. | Studiju programma „Sabiedriskās attiecības” | 14 |
5.3. | Studiju programma „Informāciju tehnoloģijas” | 15 |
5.4. | Studiju programma „Mehatronika” | 15 |
5.5. | Studiju programma „Uzņēmējdarbība” | 16 |
5.6. | Studiju programma „Psiholoģija” | 16 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra | 18 | |
Anotācija | 19 | |
Annotation | 20 | |
Pielikumi | 21 |
5.4. Studiju programma „Psiholoģija”
Studiju programmas mērķis ir veicināt akadēmiskās psiholoģiskās izglītības attīstību, analītiski domājošas personības veidošanu, kura spētu veikt augsti kvalificētu radošu darbu, spētu radoši analizēt problēmsituācijas un patstāvīgi pieņemt lēmumus, zinātu psiholoģijas teoriju, pārvaldītu izglītības sistēmas psiholoģiskās nianses.
Viena no sešām izglītības iestādēm piedāvā šo studiju programmu ka 1. līmeņa studiju programmu. Pārējās augstākās izglītības iestādēs tā ir bakalaura studiju programma.
Bakalaura pilna laika studijas ilgst 3 – 4 gadus. Nepilna laika studijas ilgst 3,5 – 4,5 gadus. 1. līmeņa nepilna laika studijas ilgst 2,5 gadus. Pilna laika studijas šajā studiju līmenī netiek piedāvātas.
Studijas var notikt 3 valodās – latviešu, krievu un angļu.
Šaja gadījumā valsts dibinātajās augstskolās un koledžāš cena ir salīdzinoši līdzīga ar juridisko personu dibinātajām koledžām un augstskolām. Tāpēc galvenais faktors ir studiju ilgums un augstskolas vai koledžas prestižs. (8. pielikums)
Valsts dibinātajās augstskolās ir arī valsts budžeta vietas.
Secinājumi
1. Lai augstskola vai koledža varētu uzņemt studentus un izsniegt valstī atzītus kvalifikācijas diplomus, tai jāsaņem kvalitātes atzinumus – licenci un akreditāciju.
2. Ausgtākas studiju maksas ir juridisko personu dibinātajās augstskolās un koledžās.
3. Studiju ilgumi gan valsts, gan privātajās augstskolās ir vienādi.
4. Dažas studiju programmas ir iespējams apgūt tikai pāris augstskolās vai koledžās.
5. Faktori, kas ietekmē studiju maksu: studiju programmas līmenis, studiju ilgums, valsts vai privātā augstskola vai koledža.
6. Visās valsts dibinātajās augstskolās ir pieejamas valsts budžeta vietas.
7. Šo darbu var izmantot ekonomikas stundās, klases stundās kā uzskates materiālu. Kā arī jebkurš vidusskolnieks, izvēloties augstskolu, kurā studēt.
…
Tiesības uz izglītību. Katram Latvijas Republikas pilsonim un pastāvīgajam iedzīvotājam, kuram ir tiesības uz Latvijas Republikas izdotu nepilsoņa pasi arī personai, kurai izsniegta pastāvīga uzturēšanās atļauja, arī Eiropas Savienības valsts pilsoņiem, kam izsniegta termiņuzturēšanās atļauja, un viņu bērniem ir vienlīdzīgas tiesības iegūt izglītību Latvijā. (1. pielikums)
- Latvijas "pavalstniecības" un "pilsonības" likumu salīdzinošā analīze
- Latvijas augstskolu un koledžu studiju fakultāšu studiju maksu salīdzinājums
- Pasaules ekonomisko krīžu ietekme uz Latvijas ekonomiku
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas Ārstu biedrības - sabiedriskas bezpeļņas organizācijas - darbības analīze un izvērtējums
Referāts vidusskolai24
-
Latvijas iedzīvotāji un to nodarbinātība
Referāts vidusskolai20
-
Rapsis un biodīzeļa degviela kā iespējamā garantija Latvijas ekonomiskās attīstības stabilitātei
Referāts vidusskolai20
-
NATO – Latvijas aizsardzības politikas prioritāte un ārējās drošības garantija
Referāts vidusskolai25
-
Latvijas valsts kultūrpolitikas pamatnostādnes un to rezonanse pašvaldību realizētajā kultūrpolitikā
Referāts vidusskolai18