Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,72 (16%)
Cena ar atlaidi*:
3,77
Pirkt
Identifikators:339297
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
1.  Joga kā terapijas un veselības saglabāšanas mācība    2
2.  Jogas meditācija    4
3.  Pranajama Joga    5
4.  Jogas „Relaksācija”    5
4.1.  Fiziskā relaksācija    5
4.2.  Mentālā relaksācija    6
4.3.  Garīgā relaksācija    6
5.  Mūsdienu cilvēka ķermenis    7
5.1.  Jogas iedarbība uz muguru un mugurkaulu    7
5.2.  Reimatisma un artrīta profilakse    8
5.3.  Vedera trūce    9
5.4.  Nogurums    9
5.5.  Bezmiegs    9
6.  Asinsrites stāvoklis nodarbojoties ar Jogu    10
7.  Pareizā elpošana ar Jogas palīdzību    12
7.1.  Alerģiskās iesnas    12
7.2.  Bronhiālā astma    13
7.3.  Iesnas un sinusīts    14
7.4.  Hroniskas plaušu slimības    14
8.  Gremošanas sistēma    15
8.1.  Kairināta vēdera sindroms (KVS)    15
8.2.  Hemoroīdi    16
8.3.  Diabets    16
9.  Reproduktīva sistēma    17
9.1.  Vīriešu reproduktīvās problēmas    17
9.2.  Menstruāciju sāpes sievietēm    18
10.1.  Epilepsija    19
10.2.  Galvassāpes    20
Darba fragmentsAizvērt

10.2. Galvassāpes
Galvassāpes varizraisīt vairāk nekā 100 cēloņu, daži no tiem ir finkcionāli, daži – organiskie. Dažos gadījumos tās var liecināt par smagu slimību, piemēram, smadzeņu audzēju. Ja galvassāpes ir akūtas vai arī, ja pēdējā likā mainījušās, jākonsultējas ar ārstu.. Tomēr vairumā gadījumu joga spēj būt efektīva alternatīva pretsāpju tabletēm.
Joga piedāvā netradicionālu sāpju remdēšanas paņēmienu, izmantojot „Asanas”, kas spēj nomierināt, „Pranajamas” vingrinājums, kas kavē nejaušas enerģijas uzplūdus, un „Meditāciju”, kas bagātina un atpūtina prātu. Tā izrauj no apbūrta loka „sāpes – uztraukumi – sāpes”, kas var radīt hroniskas galvassāpes. Izmainās reakcija uz galvassāpēm, un tas liek tām azzust ātrāk: nomierinoties galvassāpes atkārtojas retāk.
Visbiežāk sastopamās ir spriedzes galvassāpes, tās izraisa kakla un muskuļu sasprindzinājums. Parasti tas ir emocionāla vai garīga konflikta rezultāts, taču izteikti jutīgiem cilvēkiem gandrīz jebkādas izmaiņas, kas skar viņus, var izraisīt šī veida galvassāpes. Migrēnai ir dziļāka izcelsme, tā saistās ar asinspiegādi smadzenēm. Migrēnai raksturīgas sāpes vienā galvas pusē, nelabums un redzes traucējumi. To var izraisīt pārtikas alergēni, pēkšņs kairinājums, nogurums vai uztraukums.
Jogas profilakse var palīdzēt abos gadījumos, kā arī pie acu piepūles, sinusīta vai paģiru izraisītām galvassāpēm. Tomēr jāizvairas no pārmērīgas liekšanas uz priekšu un atpakaļ, kas maina spiedienu galvā. Simptomu mazināšanai palīdz „Deguna skalošana”, „Dziļā relaksācija”, uzliekot aukstus apliekamos uz acīm, vai arī „Velšanos uz galvas”. [1; 83]

SECINĀJUMI
1. Pēc ātrastas informācijas par izvēlētu tēmu varu secināt, kā literatūrā un internēta avotos ir samēra maz informācijas par jogas prifilaksi, bet gan vairāk par tās metodēm, ar kuru palīdzību var ārstēt noteiktās slimības.
2. Pēc informācijas analizēšanas varu secināt, kā darba mērķis ir sasniegts un darba tēma ir atklāta. Jogai var būt gan profilaktiska nozīme, gan medicīniska – slimību ārstēšanā.
3. Vērtējot jogas iedarbību uz cilvēka organismu secinu, kā jogas nodarbības spēj palīdzēt uzlābot cilvēka dzīvs kvalitāti. Kaut arī joga nespēj izārstet visās slimības, tā spēj pasargāt no dāžu slimību recidīviem un tās profilakse spēj nepieļaut saslīmšanu.
4. Ar jogas palīdzību cilvēks tiecas pēc harmonijas un līdzsvara visos eksistences līmeņos.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Joga kā veselības saglābašanas veids”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/339297

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties