Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,59 (17%)
Cena ar atlaidi*:
2,90
Pirkt
Identifikators:238055
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

RELATĪVO PRIEKŠROCĪBU TEORIJA
D.Rikardo (1772 – 1823)
Relatīvās priekšrocības – ikvienai valstij var būt kāda prece, kuras ražošana ir izdevīgāka nekā citu preču ražošana.

Tiek salīdzinātas vienā valstī ražoto produktu izmaksas nevis salīdzinātas dažādās valstīs ražoto produktu izmaksas.
Piemēram:
Preces A izmaksu attiecība pret citu preču izmaksām vienā valstī ir mazāka nekā tādas pašas preces A izmaksu attiecība pret citu preču izmaksām citās valstīs.

Dotajai valstij preces A ražošanā ir relatīvas priekšrocības.

Starptautiskā tirdzniecība → racionālāka resursu izmantošana → ekonomiskā efektivitāte.

RAŽOŠANAS FAKTORU TEORIJA – 20.g.s.
Zviedru ekonomisti
E.Hekšers ( 1879 – 1952)
B.Olins (1899 – 1979)
Valstis eksportē prece, kuru ražošanai nepieciešami faktori, ar kuriem valsts ir nodrošināta relatīvi bagātāka.

Starptautiskās tirdzniecības pozitīvā ietekme uz ekonomisko attīstību:

pilnīgāka un efektīvāka pasaules ekonomikas resursu izmantošana;
konkurences veicināšana;
monopolisma ierobežošana;
lielāka preču izvēle patērētājam.

IESPĒJAMĀ NEGATĪVĀ IETEKME ATTĪSTOT EKSPORTA PRODUKCIJAS RAŽOŠANU:
šauri specializēta tautsaimniecība ir vairāk pakļauta cikliskām krīzēm nekā daudznozaru saimniecība;
— pastiprinās valsts ekonomiskā atkarība no citām valstīm, kas ražo un piegādā tai nepieciešamās preces un pakalpojumus;
— ja eksporta pamatā ir konkrēts dabas bagātību veids, tad tā atklāšana citās valstīs vai arī aizvietotāju rašanās var izsaukt eksporta sašaurināšanos un recesiju tautsaimniecībā;
— strauja ārējās tirdzniecības liberalizācija var izspiest no nacionālā tirgus vietējo ražotāju, ja tautsaimniecība nespēj pielāgoties šīm izmaiņām.

Produkcijas konkurētspēja → eksporta reālais pamats

Eksporta stimulēšana

Ārējas tirdzniecības politika → ekonomiskās un politiskās intereses.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,64 €
Materiālu komplekts Nr. 1314948
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Starptautiskā tirdzniecība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/238055

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties