Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,66 (19%)
Cena ar atlaidi*:
2,83
Pirkt
Identifikators:887045
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedrība ir dažādu sociālo subjektu (indivīdu, grupu, institūtu) ekonomiskās, politiskās un garīgās mijiedarbības sistēma.
Amerikāņu sociologs Edward Shils (dz.1911.) izdala sek. sabiedrības kritērijus:

tā nav kādas lielākās sistēmas daļa;
laulības noslēdzas tās pārstāvju vidū;
tā pārsvarā tiek papildināta ar to cilvēku pēcnācēju, kuri jau ir tās locekļi;
apvienībai ir teritorija;
sabiedrībai ir savs nosaukums un vēsture;
ir sava pārvaldes sistēma;
apvienības mūža ilgums pārsniedz atsevišķa indivīda dzīves gadus;
ir kopējā vērtību sistēma (tradīcijas, normas, likumi, noteikumi) – kultūra.
Sociālā politika
1. aspekts – SP aptver visas sabiedrības sfēras. Tīrā veidā noteikt SP nav iespējams. Soc. lēmumam ir daudz vektoru – ietekmē dažādas dzīves sfēras. Sociālā politika mēdz veicināt:
Plaša patēriņa preču ražošanu
Mājokļu celtniecību
Fonda tirgu (lai iedzīvotājiem būtu iespējams veikt uzkrājumus)

2. aspekts – pārdala (atbilstoši likumdošanai) finanšu resursus starp sociālajām grupām, tautasaimniecības nozarēm, izmantojot valsts nodokļu un budžeta sistēmas mehānismu.
Pamatfunkcijas (stabilitāte)
Ienākumu pārdale
Stabilizācijas funkcija
Integrācijas funkcija
Sociālo politiku tipoloģija
Liberālais modelis – tirgus mehānismu dominēšana. Sociālā palīdzība tikai ubagiem un maznodrošinātiem. Valsts ir minimāli atbildīga par iedzīvotājiem (Lielbritānija, ASV).
Konservatīvais modelis – centrālas Eiropas valstīs. Savstarpējās saistības starp darbinieku un darba devēju – t.s. Sociāli partneri. Darba dalība – darbs nosaka sociālo nodrošināšanu (Vācija, piem.).
Sociāldemokrātiskais modelis – Skandināvu valstīs. Galvenais sociālās nodrošināšanas princips – universālums: visi pilsoni tiesīgi saņemt sociālo nodrošināšanu, kas tiek garantēts no valsts budžeta. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1137805
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālais mārketings”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/887045

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties