Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,52 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,47
Pirkt
Identifikators:817861
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.12.2010.
Valoda: Angļu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Defining reward
“is how people are rewarded in accordance with their value to the organisation. It is concerned with both financial and non-financial rewards and embraces the philosophies, strategies and policies, plans and processes used by organisations to develop and maintain reward systems”. (Armstrong, 2000:3)

Reward
Describes the whole range of elements which combine to make work ‘rewarding’ and worthwhile.
Central to the employment relationship.
Importance to the organisation?
Importance to the individual?

Reward Strategies
Quite recently UK organisations have begun to develop identifiable ‘reward strategies’
Prior to that, industrial relations system restricted freedom of managers
Collective bargaining via trade unions determined mostly pay and other issues
Has declined sharply and organisations are increasingly introducing payment systems that are at the level of the individual
Experimentation and a variety of practice

New Pay & Old Pay
Term New pay originated in US.
Opposite of ‘old pay’ concept of bureaucratic salary admin, org. hierarchy, rigid job evaluation, & grading systems, incremental progression, no link to org strategy, lack of integration with other HR practices.
Primary concerns of old pay are: fairness, equity & transparency.

‘Old pay’ thought to inhibit organisational responsiveness & development in more turbulent environment.
‘New pay’ is about ‘sending the right message’ about performance & corporate values to employees. Emphasis on rewarding contribution rather than seniority or status.
Incorporates several reward themes. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Reward Management”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/817861

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties