Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,52 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,47
Pirkt
Identifikators:121576
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu dinamiskajā sabiedrībā, kad informācijas apjoms nemitīgi mainās, aizvien lielāku nozīmi iegūst indivīda spējas elastīgi rīkoties, izmantot zināšanas un prasmes jaunās, iepriekš nebijušās situācijās, izteikt uz iepriekšējo pieredzi balstītus paredzējumus, kā arī prasme un vēlēšanās sadarboties ar citiem un strādāt komandā.

Kulturizācija tiek izprasta kā iegūšana kultūrā, kultūras mācīšanās.
Cilvēces dzīves darbības pamatā ir kultūra. Šajā izpratnē sabiedrība tiek uzskatīta par cilvēka specifisku, kulturālu sasniegumu. Sabiedrība ir fundamentāla cilvēku dzīves organizācijas forma, svarīga cilvēka kultūras daļa.
Kultūra sevī ietver šādus elementus:
1. valodu;
2. morāles normas un uzvedības paraugus;
tiesības, to normas un politiskās institūcijas;
3. darba un saimniekošanas formas;
tehniku;
4. iekārtas un darbības veidus, kurus cilvēks radījis kā pašmērķi, lai paplašināt savas dzīves iespējas;
5.mākslu un zinātni, arī sportu, svētkus, svinības, reliģiozos kultus.
Kulturizācijas procesā cilvēks apgūst divkāršu mācību. Viņš iemācās sevi attīstīt un, balstoties uz to, spēj darboties. Daudzējādā ziņā tas nozīmē piemērošanos. Taču viņš, vairāk vai mazāk, audzināšanas rezultātā iemācās veidot savu vienreizīgo, tikai viņam piemītošo identitāti, proti, “būt tāds, kāds nav neviens cits”.
Kulturizācija ir cilvēka darbības pamatprocess. Pedagoģiska nozīme šajā procesā ir:

1. Kulturizācija ir būtisks mācīšanās process, kuram sabiedrībā pakļauts ikviens cilvēks, tā padara cilvēku rīcības spējīgu, piemēram, runāt noteiktā valodā, izturēties atbilstoši grupas normām, dzīvot atbilstoši sabiedrībā pieņemtajiem likumiem.
2. Kulturizācija notiek atbilstoši katras sabiedrības veidotajām institūcijām: valodas sfērā, reliģijā, tehnikā, mākslā, sporta dzīvē un audzināšanā.
3. Kulturizācija ietver speciālu organizāciju veidošanu, piemēram, ģimene, skola utt., kurās jaunā paaudze apgūst dažādas kultūras jomas. Arī mācību stundās notiek enkulturācijas process, jo, skolēnam apgūstot mācību priekšmetus, iegūst visa sabiedrība.
4. Kulturizācijas jēdziens ir saistīts ar antropoloģiju. Cilvēks un sabiedrība netiek uztverti kā pretstati, bet gan dialektiska vienība.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,85 €
Materiālu komplekts Nr. 1125226
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pedagoģijas galvenās kategorijas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/121576

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties