Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,76 (19%)
Cena ar atlaidi*:
3,23
Pirkt
Identifikators:833871
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Bērncentrētais mācību modelis sākas ar bērna tēla apjausmu, nevis ar mērķa apzināšanos. Tātad, galvenais ir bērns- bērns kā personība, bērns kā unikāla būtne ar atšķirīgu aktivitātes līmeni, ritmiskumu, ar atšķirīgām velmēm un interesēm.
Šobrīd pēc šāda mācību modeļa darbojas salīdzinoši nedaudz izglītības iestādēs Latvijā- “Soli pa solim” programma, Montesori un Valdorfpedagoģija. Bet tā kā šis bērntēls, metodoloģija un aktivitātes, ar kurām sekmēt bērna audzināšanu atbilstoši šim bērntēlam, tomēr atšķiras, tad katru šo teoriju apskatīšu atsevišķi, no katras programmas izmantojot sev pieņemamās metodes un to iespēju realizēt praksē.
“Soli pa solim”
“Soli pa solim” ir starptautiska programma, kas izveidota, balstoties uz pedagoģijas un psiholoģijas teorijām, ko izstrādājuši pasaulē ievērojami zinātnieki Ž.Piažē, Ļ.Vigotskis, E.Eriksons, un jaunākajiem atklājumiem par cilvēka smadzeņu darbību.
“Soli pa solim” pieejā svarīgākā ir tās filozofija: no katra tik, cik viņš var, un mazliet vairāk, turklāt nepiespiežot.
“Soli pa solim” galvenie principi ir:
Darbs aktivitāšu centros,
Individuāla pieeja,
Aktīva vecāku līdzdalība.
Šī programma tiek izmantota aizvien vairāk gan pirmsskolās, gan sākumskolās. Grupas telpa tiek sadalīta vismaz sešos aktivitāšu centros. Metodes, ar kādām bērnus iesaistīt grupas darbā, izvēlas atkarībā no tā, vai bērni ir vecumā līdz trim gadiem, no trim līdz septiņiem vai no septiņiem līdz desmit gadiem. Bērniem tiek dota pēc iespējas lielāka brīvība - audzinātāja iesaistās tikai tajā centrā, kurā vēlas iemācīt ko jaunu. Tātad, bērni mācās patstāvību. Skolotāja loma “Soli pa solim” klasē izpaužas mērķtiecīgā bērna darbības novērošanā un viņa attīstības individuālā plānošanā.
Aktivitāšu centri
Valodas centrā mazie iepazīst grāmatas, rotaļājoties mācās lasīt un rakstīt. Kur vien iespējams, grupā piestiprināti priekšmetu nosaukumi. Tā bērni atpazīst veselus vārdus un tikai pēc tam sāk mācīties lasīt pa burtiem. Mūsdienās, bērnu grāmatas ir tik interesantas, košas un dažādas, bērni ap tām pavada daudz sava brīvā laika. Katru nedēļu priekšplānā novietota literatūra atbilstoši nedēļas tēmai.
Matemātikas un manipulatīvo spēļu centrā bērni mācās salīdzināt, klasificēt, svērt savienot no daļām un atdalīt. Nodarbībās var izmantot visdažādākos materiālus. Ieteicams bērniem vairāk darboties ar dabas materiāliem piemeklējot tos atbilstoši nedēļas tēmai.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,00 €
Materiālu komplekts Nr. 1130501
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mana pedagoģiskā darba koncepcija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/833871

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties