Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,64 (16%)
Cena ar atlaidi*:
3,35
Pirkt
Identifikators:396854
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Filips Kotlers korporatīvās sociālās atbildības iniciatīvas iedala sešās grupās:
1) Sabiedriskā labuma atbalstīšana(Cause Promotion);
Kad uzņēmums dod līdzekļus vai kā citādi atbalsta sabiedrības intereses, piemēram, izveido atbalsta fondu, rīko talkas. Piemēram, Lietišķās informācijas dienests īstenoja mākslas un kultūras projektus, kas ļāva iesaistīt aktīvā un pilnvērtīgā sabiedrības dzīvē bērnus ar īpašām vajadzībām. Šādā veidā visas sabiedrības interesēs tiek samazināts īpaši aprūpējamo skaits, bet darba devēju interesēs – papildināts darba tirgus.

2) Sabiedriskā labuma mārketings(Cause Related Marketing);
Kad uzņēmums dod vai ziedo noteiktu procentu no saviem ieņēmumiem vai konkrēta produkta pārdošanas ieņēmumiem. Visbiežāk šī aktivitāte tiek izziņota noteiktā laika posmā, noteiktam produktam un noteiktam mērķim. Uzņēmumam ieteicams atrast partneri sabiedrisko organizāciju vidū, kura centienus atbalstīt. Ieguvēji ir abas puses – uzņēmums pārdod vairāk, bet sabiedriskā organizācija saņem atbalstu. Piemēram, uzņēmuma Latvijas Tālrunis izdotās Saeimas un valdības telefongrāmatas reklāmdevējiem bija iespēja izdot bērnu nama atbalstam daļu no par reklāmu samaksātās naudas.

3) Uzņēmuma sociālais mārketings (Corporate Social Marketing);
Kad uzņēmums atbalsta noteiktas uzvedības normas ieviešanu vai veicina izmaiņas sabiedrībā, lai uzlabotu sabiedrības drošību vai apkārtējo vidi, rūpēs par veselību vai saticību. Rūpējoties par darbinieku ģimenēm, Daugavpils uzņēmumā Malung Industries jau četrus gadus tiek realizēta programma Biznesā ar visu ģimeni. Proti, skolas vasaras brīvlaikā darbinieku bērni vecumā no 15 līdz 18 gadiem tiek pieņemti darbā uz laiku no viena līdz trīs mēnešiem. Bērni nepavada brīvlaiku dīkā, bet iepazīstas ar vecāku darbu un novērtē to, aizvietojot vecākus. Daudzi no šiem jauniešiem vēlāk atgriežas strādāt uzņēmumā.

4) Uzņēmuma filantropija(Corporate Philanthropy);
ir tiešs atbalsts ziedojuma veidā, kas var būt nauda, materiālais nodrošinājums vai darbs. Šī uzņēmēju iniciatīva ir tradicionāla un noteikti vispopulārākā visā pasaulē. Ja līdz šim daudzi uzņēmumi ziedoja nepārdomāti, paši savu emociju vadīti, šobrīd viņi rīkojas saskaņā ar uzņēmumu mērķiem un tām prasībām, kuras izsaka gan pašu darbinieki, gan sabiedrība. Piemēram, Latvijas Mobilais telefons savā dzimšanas dienā dāvināja Latvijas visu rajonu dzemdību nodaļām jaundzimušo dzirdes diagnostikas aparātus GSI 70. Trīs gadu laikā dzirdes veselības jomas sakārtošanai LMT ir ziedojis gandrīz pusmiljonu latu. LMT iespējas, protams, ir lielas, bet gan šajā, gan citos gadījumos svarīga iniciatīva, nevis tās apmērs.

5) Brīvprātīgais darbs(Community Volunteering)
Jeb talkas. Proti, uzņēmums iedrošina un atbalsta savus darbiniekus un sadarbības partnerus ziedot zināšanas un prasmes sabiedrības labā. Darbinieki var paši izvelēties, ko darīt, vai uzņēmums piedāvā viņiem darbus. Par šo darbu uzņēmums samaksā vai ieskaita labo darbu sarakstā, kas tiek motivēti citā veidā, piemēram, piešķirot brīvdienu. Tulkojumu biroja Skrivanek Latvia darbinieki bez maksas tulko ziedot.lv un Latvijas Okupācijas muzeja materiālus, bet tūrisma firmas Latvia Tours projekta grupa lidot.lv organizēja talku, kuras laikā Ķekavā tikai iestādīti 3500 koku.

6) Sociāli atbildīga biznesa prakse (Socially Responsible Business Practice).
kad uzņēmums vada savu biznesu saskaņā ar sabiedrības interesēm, cenšas strādāt tā, lai uzlabotu apkārtējo labsajūtu un aizsargātu apkārtējo vidi. Šeit nozīmīgs ir kokapstrādes uzņēmuma Varpa projekts Izcērt vienu hektāru meža, iestādi divus. Turklāt Varpa strādā bez ražošanas atkritumiem – skaidas tiek pārstrādātas granulās, kuras uzņēmums veiksmīgi pārdod, bet koka mizas tiek izmantotas, lai ražotu siltumu koka žāvētavai un granulu ražošanas iekārtai. Savukārt uzņēmuma Nexis Fibers darbinieki pēc pašu iniciatīvas ar franču īpašnieku atbalstu ir izveidojuši šo uzņēmumu par vienu no ekoloģiski tīrākajiem ķīmiskās rūpniecības objektiem Baltijas valstīs – videi kaitīgās, freonu ražojošās iekārtas tika nomainītas pret citām, videi draudzīgām, bet ūdens iekārtu dzesēšanas vajadzībām vairs netiek ņemts no Stropu ezera. Uzņēmums arī veic regulāru gruntsūdeņu monitoringu savā teritorijā.



Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Korporatīvā sociālā atbildība un tās aktivitātes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/396854

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties