Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,44 (11%)
Cena ar atlaidi*:
3,55
Pirkt
Identifikators:938235
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Komerctiesību jēdziens
Ar LR Komerclikuma pieņemšanu privāttiesību duālisms kļuva par tiesību darbības faktu.
Komerctiesību, kā privāttiesību daļas tapšana (rašanās), rosināta ar ekonomikas attīstības prasībām un diezgan dzīļu izmaiņu veikšanas nepieciešamību civilapgrozības attiecību regulēšanā ar komersantu piedalīšanos.
Komersants ir komerctiesību priekšmets.
LR komerctiesību doktrīna un, attiecīgi, dogma iziet no subjektīva kritērija divu, kaut arī savā starpā saistīto, taču patstāvīgo tiesību nozaru: civilās un komerciālās – norobežošanā.
Komercattiecības
ir dabiskā ekonomiskās apgrozības attiecību sastāvdaļa, kas tiek regulētas ar civiltiesību normām.
Šai sakarā komercdarbība un cita ekonomiskā darbība, komerctiesības un civiltiesības atrodas īpašās un kopējās savstarpējās attiecībās. Tātad jebkura komersanta subjektīva tiesība – ir viņa civiltiesība. Komercattiecību izdalīšana civiltiesību priekšmeta struktūrā ir noteikta ar to speciālās normatīvi tiesiskās regulēšanas nepieciešamību.
Komercattiecību īpatnības
ir tajā, ka to subjekti ir aizņemti
ar komercdarbību, kas saskaņā ar LR KL 1.p. tiek saprasta
kā saimnieciskā darbība, t.i. jebkura veida sistemātiskā
saimnieciskā darbība par atalgojumu, kuru komersants
īsteno personīgas peļņas gūšanas nolūkā.
Komerctiesības kā privāttiesību un publisko tiesību sastāvdaļa
Privāttiesību un publisko tiesību attiecības – ir ne tikai teorijas, bet arī normatīvi radošas (jaunrades) prakses jautājums.
No šā jautājuma risināšanas ir atkarīgas valsts iejaukšanas ekonomikā, sabiedrības un personības sociālā attīstībā, atsevišķu cilvēku dzīvē robežas.
Tiesību sadalījums uz privātām un publiskām, romāņu ģermāņu tiesību saimē, tiek izskatīts kā pamatlicējs.
Tradicionāli, par privāto un publisko tiesību norobežošanas kritērijs tiek saukts aizsargājamo interešu raksturs.
Piemēram, vēl Ulpiāns, viens no spilgtākajiem romiešu tiesību klasiskā perioda pārstāvjiem, apgalvoja, ka publiskās tiesības attiecas uz statusu, Romu valsts stāvoklim kopumā, bet privātas tiesības izteic atsevišķu personu intereses. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,91 €
Materiālu komplekts Nr. 1138932
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Komerctiesību sistēmas jēdziens, principi un avoti”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/938235

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties