Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,59 (17%)
Cena ar atlaidi*:
2,90
Pirkt
Identifikators:308469
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Sekretāres darba vietas organizācija un iekārtojums
Darba vietas organizācija - tā ir pasākumu sistēma darba vietas nodrošināšanai ar darba līdzekļiem un priekšmetiem un to funkcionālai izvietošanai.

Sekretāres darba vietu veido trīs zonas:
Pamata zona, kur atrodas viņas galds ar pierīcēm un nepieciešamo orgtehniku;
Apmeklētāju apkalpošanas zona;
Palīga zona, kur atrodas skapji, kopējamais aparāts, fakss utt.
Sekretāres darba vieta parasti tiek iekārtota vadītāja vai firmas pieņemamajā istabā tādā vietā, no kuras var labi redzēt visus, kas ienāk.

Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīviem dienesta telpu platība nedrīkst būt mazāka par 4 m2 uz vienu cilvēku. Pieņemamās istabas, kur atrodas sekretāres darba vieta, kopējai platībai nevajadzētu būt mazākai par 12 - 16 m2.
Lai racionāli organizētu sekretāres darba vietu, ir nepieciešams:
mēbeļu gabarītus un formu izraudzīties, ņemot vērā antropometriskos rādītājus;
darba laikā nodrošināt sekretārei ērtu ķermeņa stāvokli, kas rada labu vizuālo uztveri un neierobežo kustības;
iekārtot darba vietu ar iespējami augstas tipizācijas pakāpes organizatorisko tehniku un mehanizācijas līdzekļiem;
novietot mēbeles, ņemot vērā sekretāres pildāmo darbu secību;
radīt labvēlīgus sanitāri higiēniskos un estētiskos apstākļus.
Lai darba gaitā taupītu fiziskos spēkus, ieteicams:
neturēt uz galda neko lieku. Katrai lietai darba procesā nepieciešama noteikta vieta un nemainīga pārvietošanas zona;
viss, kas tiek ņemts ar labo roku, jānovieto labajā pusē, ar kreiso roku - kreisajā pusē; tas, kas ir biežāk vajadzīgs (pildspalva, papīrs utt.), jānovieto tuvāk, to, kas vajadzīgs retāk (izziņu kartotēka, lietas ar dokumentiem utt.), var nolikt tālāk. Darba rīkiem, ko sekretāre pastāvīgi izmanto, vajadzētu atrasties pie rokas ērtā līmenī, lai izslēgtu liekas kustības un pagriezienus;
dokumentus ieteicams novietot tā, lai tos varētu viegli paņemt un lai ar tiem būtu ērti strādāt.
Par normālu galda virsmas darba zonu uzskata to, kas atrodas strādājošajam tieši pretī un 50 - 60 cm pa labi un pa kreisi. Lai noteiktu optimālo darba zonu, jāapsēžas pie galda, jāizstiepj labā roka pa labi, kreisā - pa kreisi un ar katru roku jāiezīmē pusaplis. Tā var viegli noteikt zonu sēdus stāvoklī.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Biroja darba organizācija. Darba vietas iekārtojums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/308469

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties