Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:910470
 
Vērtējums:
Publicēts: 05.03.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Pirmsoperacionālā stadija (2 – 7 gadi)
Otrā bērnu loģikas īpatnība ir reālisms. Tas izpaužas tendencē izskaidrot sev nesaprotamo ar līdzīgu reālu tēlu palīdzību. Piemēram, stāstot par to, kas ir saule, bērns apgalvo, ka tā ir spuldzīte, kuru kāds ir iededzinājis debesīs. (Flavel, 1963)
Konkrēto operāciju stadija (7 – 11 gadi)
Pamazām sāk attīstīties verbāli loģiskā (jēdzieniskā) domāšana, kad domāšanas process notiek abstraktā līmenī ar jēdzienu palīdzību. Tomēr šajā periodā loģiskās operācijas bērns spēj veikt, balstoties uz uzskatāmu materiālu. (Flavel, 1963)
Formālo operāciju stadija (11 – 15 gadi)
Turpina attīstīties verbāli loģiskā domāšana. Pusaudža domāšanas process sāk atbrīvoties no piesaistes konkrētai situācijai vai priekšmetiem. Domāšana pāriet abstraktā līmenī – pusaudzis spēj veikt intelektuālās operācijas, tieši neuztverot tos objektus un situācijas, par kuriem viņš domā. (Flavel, 1963)

Periodizācijas priekšrocības un trūkumi

Priekšrocības
Piažē ir devis milzīgu ieguldījumu bērnu kognitīvās attīstības pētījumos, kas laika gaitā ir radījuši daudz pētījumu.
Viņa visaptverošajai teorijai ir bijusi liela ietekme uz izglītību un mācību metodēm visā pasaulē. Piažē bērnu kā “aktīvo zinātnieku” koncepcija ir pamudinājusi skolas, izveidot bērniem uz bērnu vērstas klases, kas ļauj bērniem aktīvāk mācīties.
Piažē parādīja, ka bērnu domāšana kvalitatīvi atšķiras no pieaugušo domāšanas.
Viņa teorija ļauj saprast, kas varētu notikt, kad bērns iegūst noteiktas kognitīvās funkcijas.

Trūkumi
Piažē nespēja diferencēt kompetenci (bērna spējas) un sniegumu (ko bērns var parādīt).

Secinājumi
Pēc Ž. Piažē teorijas izriet:
Bērnu kognitīvā attīstība norit pakāpeniski un secīgi.
Bērni apgūst zināšanas, prasmes un iemaņas sev raksturīgā veidā.
Bērns ir aktīvs pasaules pētnieks, kurš nemitīgi pilnveido sevi.
Bez noteikta intelekta līmeņa cilvēks nevar efektīvi parādīt inteliģenci - un otrādi.
Bērni nav mazi pieaugušie!

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1390982
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties