Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,45 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,04
Pirkt
Identifikators:834593
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Virzulis
Virzulis uzņem gāzu spiedienu, ka arī tiek pakļauts ievērojamām inerces un siltuma slodzēm. Virzuļa sasilšana notiek tam saskaroties ar karstām gāzēm gan arī berzes rezultāta starp virzuļa sānu virsmu un cilindra sieniņu
Virzuļa dzesēšana ir apgrūtināta. Siltuma lielākā daļa no virzuļa uz cilindra sieniņu tiek atdota caur virzuļa gredzeniem sānu virsmu. Daļa siltuma tiek novadīta no virzuļa iekšējām virsmām caur gaisu un eļļu, kas atrodas karterī. Vislielākais siltums virzulim ir darba virsmas vidusdaļā un pretim izplūdes vārstam
Virzuļa sānu virsma tiek izpildīta ar nelielu novirzi no cilindriskas formas. Tam tiek piešķirta neliela konusa forma garenvirzienā (pa augstumu), un šķērsvirzienā neliels ovālums. Līdz ar to tiek ievērota virzuļa nevienmērīga sasilšana garenvirzienā, kā arī virzuļa un cilindra deformācija
Virzulis sastāv no darba virsmas, sānu sieniņas un diviem pielējumiem ar atverēm, kurās uzstāda virzuļa pirkstu, ar kura palīdzību virzulis tiek savienots ar klani. Uz darba virsmas ir izpildīti divi padziļinājumi, kuri nepieļauj virzuļa sitienu pa vārstiem gadījumā, ja tie iesprūst atvērtā stāvoklī.

Gredzeni
Uz virzuļa sānu virsmas izpildītas gredznvirziena rievas, kurās izvieto virzuļa gredzenu. Gredzenu lielākā daļa atrodas virzuļa augšējā daļā.
Virzuļa gredzeni veic blīvēšanu starp cilindru un virzuli. Tie ievērojami samazina gāzu un degmaisījuma nokļūšanu no cilindra uz karteri (izplešanās un saspiešanas taktīs) kā arī gaisa un eļļas uzsūkšanu no kartera uz darba tilpumu virs virzuļa (ieplūdes un izplūdes taktīs).
Gredzeni ir izpildīti šķelti un pie cilindra spoguļvirsmas tiek piespiesti ar elastības spēkiem.
Gredzenu šķēluma spraugas sastāda 0,05...0,2 mm. Spraugas palielināšanās izraisa blīvējuma pasliktināšanos, bet pārāk maza sprauga var izraisīt gredzena bojājumu, tam sasilstot.
Gredzenus 1 un 2 (3.b. att.) sauc par kompresijas gredzeniem. Tos izpilda ar trapecveida vai taisnstūra šķēlumu. Trapecveida gredzeniem ir mazāka tieksme uz piedegšanu. Gredzens 1 strādā smagos temperatūras apstākļos, tādēļ to dažreiz izgatavo no tērauda.
Gredzenus 3...6 sauc par eļļas noņēmējgredzeniem. Tos izpilda koniskus, t. i. skrāpja formā. Gredzeni 3, 4 un 5 ir izkārtoti ar skrāpji uz leju, bet gredzens 6 – uz augšu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Aviācijas virzuļdzinēja uzbūve”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/834593

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties