Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,40 (16%)
Cena ar atlaidi*:
2,09
Pirkt
Identifikators:954400
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Analīze :
Pārsvarā visu novērošanas laiku mazā spēlējās ar karoti. To aplūkoja no visām pusēm, garšoja, skandināja un mētāja – izzināja šo priekšmetu ar motoriskām darbībām.
Atsaucoties(reaģējot) uz kādu ārējo faktoru, piemēram, sķaņu – bērns izzināja pasauli caur stimulu.
Nepārprotami un grūti nepamanīt bija to, ka bērns bieži priekšmetus lika mutē. Bērns izzin pasauli semantiski, un tieši to, manuprāt, arī darīja mazā – „iepazinās”, izzināja jauno priekšmetu.
Vienā brīdī bērns atpazina, paņēma un sāka zīst knupīti, kurš atradās gultiņā – domāju šeit noteikti nevajag runāt par zīšanas refleksu, jo līdz 6.mēnešiem tam ir jāpazūd. Domāju, šeit bija tīša, kontrolēta darbība, lai justos drošāk, jo fisiskais kontakts ar mammu tika pārtraukts. Arī grābšanas refleks šajā novērojumā bija tīšs un kontrolēts, piemēram, kad mazā ņēma karoti to nometa un atkal to ņēma rokās.(minimotoriskās reakcijas vēl nav tik labi attīstītas, lai spētu ilgstoši noturēt karoti rokās)
Runājot par Asimilāciju un Akomodāciju, tad prātā nāk piemērs ar to, ka mazā pirmo reizi rokās turēja divas dzelzs katotes.... gluži nejauši viņa tās sasita kopā un radās skaņa (Asimilācija) Tika atklāts, ka sasitot karotes rodas skaņa.
Šeit vaŗētu runāt arī par sekundāro cirkulāro reakciju. Mazā atklāja, ka skaņa rodas sasitot karotes kopā un turpmāk atdarināja pati savas darbības.
Turpmāk mazā uzcītīgi sita karotītes, lai radītu šo skaņu, tātad iemācījās jaunu shēmu, ka sitot divas karotītes, rodas skaņa (Akomodācija)
Kā piemēru Akomodācijai var minēt arī plaukstiņu sasišanu kopā. Mamma iemācīja, ka tas ir pozitīvs stimuls un mazā šo shēmu izmantoja, lai piesaistītu mammas uzmanību.

Liekas nedaudz dīvaini, ka mazā neatdarināja „kafijas maisīšanu”. Lai gan atdarināšana raksturīga 10.mēnešus jaunam zīdainim, domāju arī 11. gadus jaunam zīdainim atdarināšanai ir jābūt aktuālai. Lai gan varu pieņemt, ka mazā bija pārlieku aizrāvusies ar citām lietām, un jaunais stimuls, uz doto momentu, nebija aktuāls, jo daudz interesantāka bija pati karote. Mazā veiksmīgi atdarināja spēli ar Šūpošanos novērošanas laikā un arī grimasēm(mēlītes parādīšana, dusmīga sejiņa utt) pirms novērošanas.

Pirms novērošanas nolēmu pārbaudīt mazās Babinska refleksu, pavelkot ar pirkstu pret kāju pēdu. Biju vairāk kā pārsteigta, kad pirkstiņi tika saspiesti kopā nevis izstiepti. Iespējams, ka par vāju vilku, vai pieļāvu kādu kļūdu veicot pārbaudi, taču uz to brīdi biju apjukusi.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,58 €
Materiālu komplekts Nr. 1146027
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Zīdaiņa novērojums, atšifrējums un analīze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/954400

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties