Ilgtermiņa ieguldījumu atdeve parāda ienesīgumu atkarībā no uzņēmuma ieguldījumiem ilgtermiņa aktīvos. Ja uzņēmums maz investē līdzekļus attīstībā, tas var novest pie konkurētspējas samazināšanās nākotnē. Svarīgi pievērst uzmanību rādītāja dinamikai, kā arī salīdzināt to ar vidējiem rādītājiem, lai noteiktu optimālo rādītāju.
Secinājumi
1. Viesnīcu ķēde Aldemar Hotels & Spa orientējās uz divām konkrētām mērķa auditorijas valstīm - Krievija un Itālija.
2. „Aldemar Paradise Mare” viesnīcu visbiežāk apmeklē ģimenes ar bērniem, kā arī atpūtas tūristi.
3. Kolektīvs ir draudzīgs un saliedēts.
4. Viesmīlības uzņēmuma mārketinga darbību veic atsevišķs departaments, kurš rūpējas par pakalpojumu sortimentu, kvalitāti, reklāmu dažādos vietējos, gan arī ārvalstu medijos.
5. Uzlabot darbinieku svešvalodu līmeni, rīkojot svešvalodu apmācības (angļu valodas apmācības)
6. Motivēt darbiniekus, lai tie veiktu tiem uzticēto darbu efektīvāk (prēmijas, vairāk brīvdienu, uzslava).
7. Ir nepieciešams vairāk kontrolēt saimnieciskā dienesta darbu, jo bieži viesi sūdzējās, ka numuriņi nav sakopti kārtīgi.
Priekšlikumi
1. Renovēt viesnīcas numurus.
2. Risināt problēmu, kas ir saistīta ar viesnīcas noslogojumu, situāciju, kad viesis ir rezervējis apartamentus „Aldemar Paradise Mare” viesnīcā, bet atbraucot viesnīcas darbinieki tos pārsūta uz blakus esošajām viesnīcām, jo esošā viesnīca jau ir 100% noslogota.
3. Uzlabot ēdiena kvalitāti. Ļoti daudz klientu iesniedz sūdzības par to, ka ēdiens ir zemas kvalitātes. Sliktas kvalitātes ēdiens ir izskaidrojams ar lielo taupības režīmu, kas norisinās visās Aldemar viesnīcās. Nekvalitatīvs ēdiens var būt bīstams klientu veselībai.
4. Pieņemt darbā nepieciešāmo darbinieku skaitu, lai darbinieki nestrādātu bez brīvdienām.
5. Ievest bezmaksas papildus pakalpojumus (gludeklis numurā, trenažieru zāles bezmaksas apmeklējums).
6. Iegādāties papildus inventāru (tējkannas, tenisa raķetes, ).
…