Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,49
Ietaupījums:
0,82 (15%)
Cena ar atlaidi*:
4,67
Pirkt
Identifikators:453342
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2009.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  BUDŽETA IESTĀDES BUDŽETA SASTĀDĪŠANA UN IZPILDE. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ    5
1.1.  Latvijas valsts budžeta struktūra, plānošana, pieņemšana, izpilde un kontrole    5
1.3.  Mēneša pārskata par budžeta izpildi sastādīšana    6
1.4.  Dokumentu apgrozības plāns vai shēma    6
1.5.  Grāmatvedības uzskaites politika un iekšējās kontroles organizācija iestādē    7
1.6.  Noteikumi par atsevišķu grāmatvedības objektu uzskaites kārtību    9
1.7.  Attaisnojuma dokumentu un reģistru glabāšanas kārtība iestādē    9
1.8.  Pielietotās grāmatvedības formas apraksts un pielietotie galvenie reģistri    10
1.9.  Pienākumu sadale starp iestādes un grāmatvedības darbiniekiem finansu izlietojuma uzskaites un iekšējās kontroles jomās    11
2.  ILGTERMIŅA IEGULDĪJUMU UZSKAITE    11
2.1.  Nemateriālo ieguldījumu uzskaite    11
2.2.  Pamatlīdzekļu uzskaite    11
2.3.  Pamatlīdzekļu pieņemšanas un izslēgšanas kārtība    12
2.4.  Pamatlīdzekļu nolietojuma normu piemērošana iestādē    13
2.5.  Pamatlīdzekļu iekšējās pārvietošanas apliecinošie dokumenti    13
2.6.  Pamatlīdzekļu uzskaite budžeta iestādes grāmatvedībā    13
2.7.  Pirmdokumentu reģistrēšana un darījumu iegrāmatošana    13
3.  KRĀJUMU UZSKAITE UN IESTĀDES NOLIKTAVU UZSKAITE    14
3.1.  Iestādē esošo krājumu sastāvs, glabāšanas vietu raksturojums un atbilstība noteiktajām prasībām    14
3.2.  Materiāli atbildīgo personu pienākumi    15
3.3.  Materiālo vērtību glabāšanas uzskaite    15
3.4.  Inventarizācija, tās dokumentālā noformēšana    15
3.5.  Mazvērtīgā inventāra uzskaites kārtība    16
4.  CITU IESTĀDES LĪDZEKĻU UZSKAITE    17
4.1.  Iestādes debitoru parādu veidi, to uzskaite    17
4.2.  Šaubīgo debitoru un bezcerīgo debitoru novērtēšana, norakstīšana un uzkrājumu veidošana    17
5.  KASES OPERĀCIJU UZSKAITE. BANKAS OPERĀCIJU UZSKAITE    18
5.1.  Kases ieņēmumu un izdevumu orderu sastādīšana un reģistrēšana žurnālā    18
5.2.  Kases grāmatas aizpildīšana un noslēgšana perioda beigās    18
5.3.  Kases dokumentu kontēšana un kases operāciju reģistrēšana pēc iestādē pielietojamās grāmatvedības formas    18
5.4.  Skaidras naudas operāciju deklarēšana    19
5.5.  Kases inventarizācija    19
5.6.  Citi pienākumi, ko veic kasieris iestādē    19
5.7.  Maksājumu uzdevumu noformēšana    19
5.8.  Bankas kontu uzrakstu vai pirmdokumentu kontēšana, reģistrēšana    19
5.9.  Naudas plūsmas uzskaite pēc finansējuma avotiem    20
6.  PAŠU KAPITĀLS, TĀ UZSKAITE    20
6.1.  Budžeta izpildes rezultāta iegrāmatošana    20
7.  UZKRĀJUMU VEIDI, TO UZSKAITE    21
7.1.  Uzkrājumi aktīviem un saistībām    21
8.  SAISTĪBAS, TO UZSKAITE    21
8.1.  Kreditoru veidi, to uzskaite    21
8.2.  Iestādes ilgtermiņa un īstermiņa saistības    22
9.  DARBA UN DARBA ALGAS UZSKAITE    22
9.1.  Rīkojumu par darbinieku pieņemšanu, atbrīvošanu un citiem notikumiem sastādīšana, uzrakstīšana    23
9.2.  Darba algas aprēķina pirmdokumentu sastādīšana    23
9.3.  Atvaļinājuma un slimības naudas aprēķināšana    23
9.4.  Algu un maksājumu saraksta sastādīšana, nodokļu un citu ieturējumu no darba ienākumiem aprēķināšana    23
9. 5.  Darba samaksas principi iestādē    24
10.  IEŅĒMUMU UN IZDEVUMU UZSKAITE    24
10.1.  Budžeta iestādes ieņēmumu veidi, ieņēmumu struktūra, pirmdokumenti to noformēšanai un reģistri. Ieņēmumu ekonomiskā klasifikācija    24
10.2.  Iestādes izdevumu veidi, to uzskaitē pielietotie attaisnojošie dokumenti. Izdevumu ekonomiskā klasifikācija    25
10.3.  Ieņēmumu un izdevumu slēgšana un budžeta izpildes rezultāta noteikšana pēc budžetiem    25
11.  GADA SLĒGUMA INVENTARIZĀCIJA BUDŽETA IESTĀDĒ    26
11.1.  Iestādes darbības gada rezultāta aprēķins    26
12.  GADA PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA    26
12.1.  Gada pārskata sastādīšanas secība, izmantojamie datu avoti, pielikumi, paskaidrojumi un ziņojumi, normatīvie akti    26
13.  NORĒĶINI PAR NODOKĻIEM, TO UZSKAITE, DEKLARĀCIJAS UN PĀRSKATI    28
13.1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu aprēķināšanas kārtība    28
13.2.  Paziņojumu par algas nodokli un ziņojumu valsts sociālās apdrošināšanas obligātajiem maksājumiem sastādīšana un iesniegšana VID teritoriālajā iestādē    28
13.3.  Ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu raksturojums    29
13.4.  PVN deklarācijas un priekšnodokļa pārskata aizpildīšana    29
14.  GRĀMATVEDĪBAS DATORPROGRAMMAS PIELIETOJUMS    30
  SECINĀJUMI    31
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    32
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Par savu prakses vietu es izvēlējos Cēsu pašvaldības aģentūru „Vidzemes vēstures un tūrisma centrs”(VVTC), kas atrodas Cēsīs, Baznīcas laukumā 1. VVTC darbības mērķis ir rūpēties par kultūrvēsturisko vērtību saglabāšanu un to izmantošanu sabiedrības izglītošanai, tādejādi veicinot tūrisma nozares attīstību Cēsu pilsētā un rajonā.
Aģentūras pārziņā ir Cēsu viduslaiku pilsdrupas, Cēsu Vēstures un mākslas muzejs, Cēsu Izstāžu nams, Cēsu Tūrisma informācijas centrs, Pils parks, Maija parks un kā arī aģentūra organizē dažādus pasākumus.
Aģentūra darbu uzsāka 2004. gada janvārī. Tās dibinātāji bija Cēsu pilsētas dome un Cēsu rajona padome.
Kopējā VVTC misija:
Attīstīt Cēsu pilsētas un rajona tūrisma nozari, un nodrošināt Cēsu viduslaiku pils un pilsmuižas kompleksa saglabāšanu, attīstību un iekļaušanos aktīvā tūrisma apritē, kā arī krāt un saglabāt kultūrvēsturiskās vērtības par Cēsu novadu kā svarīgu kultūras centru Vidzemē pagātnē, šodien un nākotnē, popularizēt sabiedrībā garīgās un materiālās kultūrvēstures vērtības, sekmēt to izmantošanu sabiedrības izglītošanai.
VVTC vīzija:
2010.gadā Cēsu rajons ir iecienītākais tūrisma galamērķis Latvijas ceļotāju vidū. Palielinājies ceļotāju uzturēšanās ilgums, pieaudzis atkārtoto ceļojumu skaits un pieauguši tūristu tēriņi Cēsu rajonā. Ir pieaugusi VVTC sociāli ekonomiskā ietekme un tas ir kļuvis par nozīmīgu faktoru ilgtspējīgas vietējās sociāli ekonomiskās vides nodrošināšanā, īpaši nodarbinātības un apkalpojošās sfērās.
Cēsis koordinē sadarbību starp visiem tūrisma objektiem Cēsu rajonā un Vidzemē. Ir izveidota vienota datu bāze; cenu politika; rezervēšanas sistēma; tūrisma kartes, un tiek nodrošināts kvalitatīvs serviss. 2010.gadā Cēsis un rajons – iekļauts ārvalstu tūristu maršrutos kā viens no galvenajiem apskates mērķiem „Cēsis – Vidzemes vēstures un tūrisma centrs” .
Mans mērķis ir nostiprināt mācību priekšmetos iegūtās teorētiskās zināšanas un apgūt praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas grāmatvedim, kā arī iegūt kvalifikācijas darbu izstrādei nepieciešamo informāciju un veikt pētniecisko darbu.
Prakses uzdevumi ir iepazīties ar prakses uzņēmumu, tā darbības organizāciju, ar grāmatvedības struktūrvienības darbību, piedalīties grāmatveža pienākumu izpildē konkrētu darbu veikšanā, ievākt prakses pārskatam nepieciešamos datus un informāciju un sagatavot prakses pārskatu.

1. BUDŽETA IESTĀDES BUDŽETA SASTĀDĪŠANA UN IZPILDE. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ
1.1. Latvijas valsts budžeta struktūra, plānošana, pieņemšana, izpilde un kontrole
Valsts budžets ir finanšu sistēmas centrālais posms un centralizētais naudas līdzekļu fonds, kuru valsts akumulē ar nodokļu starpniecību un izlieto savu funkciju veikšanai. Tas sastāv no divām savstarpēji saistītām daļām:
1) ieņēmumu daļas, kura satur saņemto līdzekļu uzskaiti un
2) izdevumu daļas. Ieņēmumu daļas uzdevums ir nodrošināt naudas resursus izdevumu daļai. Budžets izklāsta valsts finanšu stratēģiju, atklāj valsts ekonomikas mērķus un veidus, kādos tiek plānots tos sasniegt.
Budžeta process ilgst divus un vairākus gadus, tas sastāv no šādiem svarīgiem posmiem:
• budžeta projekta izstrādāšana;
• budžeta projekta izskatīšana Ministru kabinetā;
• budžeta projekta izskatīšana Saeimā;
• budžeta projekta apstiprināšana;
• budžeta plāna izpilde;
• budžeta plāna rēķinu noslēgšana un pārbaude.
Plānojot budžetu, tiek salīdzināti gaidāmie valsts ieņēmumi un izdevumi, lai atrastu iespēju līdzsvarot izdevumus ar to seguma avotiem un nodrošinātu visu valsts saimniecisko pasākumu izpildi. Izdevumu pieprasījums parasti pārsniedz gaidāmos ieņēmumus. Tādā gadījumā izdevumus samazina vai arī ieņēmumus palielina, līdz kopējais projekts tiek izlīdzināts.
Budžeta ieņēmumus kontrolē Valsts ieņēmumu dienests, budžeta izdevumus kontrolē Valsts kase, kas atrodas Finanšu ministrijas pakļautībā. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Prakses atskaite budžeta iestādē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/453342

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties