Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
1,04 (16%)
Cena ar atlaidi*:
5,45
Pirkt
Identifikators:735474
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
2.  Konstruktīvs prakses pašvērtējums    4
3.  Pedagoģiskās prakses darbības plāns    5
4.  Pirmsskolas izglītības iestādes 2010./2011 m.g. darba plāna analīze    7
5.  Pirmsskolas izglītības iestādes sadarbība ar vecākiem analīze    8
5.1.  Anketu analīze    9
6.  Kritēriju izstrāde pirmsskolas vecuma bērnu aktivitātēm un pirmsskolas skolotāju darbības vērošana un saskarsmes ar bērniem analīze    17
6.1.  Kritēriju analīze    22
7.  Metodiskā kabineta analīze    39
7.1.  Metodiskā kabineta kritēriju analīze    40
8.  Metodiskā kabineta vienas iedaļas analīze    42
9.  Eseja par pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas darbu un vadības stiliem    44
10.  Praktikums pirmsskolas skolotāju pedagoģiskās meistarības pilnveidei    46
11.  Ieguldījums metodiskā kabineta pilnveidē    48
12.  Pielikums    51
Darba fragmentsAizvērt

9.Eseja par pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja darbu un vadības stiliem
Aizputes pirmsskolas izglītības iestādes „Pasaciņa” vadītāja ir Antra Apine. Par pirmsskolas izglītības iestādes vadītāju kļuva piedaloties konkursā, kurā uzvarēja. Viņai ir maģistra grāds pedagoģijā. Iepriekš strādāja par sākumskolas skolotāju un pirmsskolas izglītības iestādē bērniem pasniedz sporta nodarbības. Antra kolektīvā bija iejutusies.
Satiekot Antru, viņa vienmēr smaida. Ir patīkami komunicēt ar Antru. Pozitīvi noskaņots cilvēks. Ar mani satiekoties vienmēr apjautājas, kā sokas pa metodiķa praksi un darbiņu. Strādāju pirmsskolas izglītības iestādē par auklīti. Aizvietoju vienu auklīti uz viņas darba nespējas laiku. Vadītāja pēc iespējas biežāk cenšas ieiet katrā grupiņā pie audzinātājām, auklītēm, lai uzzinātu kā sokas darbi, risinās sarunas par sadzīvi. Vadītāja izrāda visiem cieņu, kas liek atbildēt ar to pašu.
Antra strikti ievēro darba laiku. No padotajiem prasa to pašu. Viņa iesaistās visos pirmsskolas izglītības iestādes organizētajos pasākumos. Nesen notika bērnu dziedāšanas konkurss „ Zelta notiņa”. Antra tajā piedalījās un motivēja katras grupas audzinātāju un auklīti atbalstīt savas grupas bērnu. Viņa to veica emocionāli iedrošinot uz ticību saviem un bērnu spēkiem, lai ir droši. Vadītāja piedalījās arī manis vadītajā praktikumā „ Lieldienu olas” pagatavošana. Domāju, ka būšu uztraukusies, jo klāt ir vadītāja. Bet jutos brīvi un nepiespiesti, jo vadītāja visus padotos uztver vienādi un ir draudzīga. Viņai nav draugu vai ne draugu attiecības, kas norāda uz distances stilu. Pastāv tikai koleģiālas attiecības, ko aukstu vērtēju. Vadītāja ir paraugs pedagogiem un pārējam pirmsskolas izglītības iestādes darbiniekiem, jo kā cilvēks var mācīt pareizu rīcību, ja pats uzvedas pretēji.
Manuprāt, vadītājai nav viens konkrēti noteikts vadības stils. Par autoritāro stilu liecina tas, ka vadītāja nodrošina ātru uzdevumu izpildi, dažreiz nepieciešams vienpersoniska lēmuma pieņemšana. Daudz strādā un to prasa arī no padotajiem. Liberālais vadības stils izpaužas, kad vadītāja ļauj padotajiem izvēlēties darba uzdevumus un paņēmienus mērķa īstenošanai. Vadītāja minimāli iejaucas kolektīva darbā, jo padotie strādā patstāvīgi un darbības mērķi viņiem ir skaidri. Demokrātiskais vadīšanas stils tiek novērots, kad Antra lēmumus pieņem kopīgi ar padotajiem, taču vadītājam ir izšķirošās balss tiesības. Vadītāja cenšas ieinteresēt darbiniekus veicamo uzdevumu izpildē, cenšas stimulēt viņu darbību un iniciatīvu, radīt labvēlīgu psiholoģisko klimatu. Pret cilvēkiem izturas ar cieņu, rūpējas par viņu vajadzībām. Vadītāja ļauj padotajiem risināt daudzus jautājumus, tikai ar sarežģītiem uzdevumiem viņš nodarbojas personīgi. Lai pieņemtu lēmumus, vadītājs konsultējas ar padotajiem, iesaista savus darbiniekus diskusijās. Manuprāt, visspilgtāk Antrai izpaužas demokrātiskais vadības stils. Sarunās ar darbiniekiem vadītāja saņem daudz neformāla rakstura informācijas un ir informēts par notikumiem kolektīvā. Parasti kolektīvā valda labvēlīgs psiholoģiskais mikroklimats, jo cilvēki ir brīvāki.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,86 €
Materiālu komplekts Nr. 1330407
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pirmsskolas izglītības iestāžu metodiķa prakses atskaite”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/735474

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties