Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,99
Ietaupījums:
0,85 (17%)
Cena ar atlaidi*:
4,14
Pirkt
Identifikators:530480
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2006.g. - 2007.g.
Darba fragmentsAizvērt

Prakses vieta atradās SIA „Auto fans”, Jelgavā. Prakse notika no 2006.gada 18. decembra līdz 2007. gada 13. maijam.
Šis serviss pastāv jau daudzus gadus un vairākkārt jau ticis paplašināts. Līdz ar to šis serviss klientiem jau ir ļoti pazīstams. Pašlaik serviss ir sadalīts, varētu teikt, trijās daļās plus vēl automazgātava. Šīs trīs daļas ir atsevišķas ēkas, kurās attiecīgi nodarbojās atsevišķi ar automašīnas elektroniku, automašīnu riteņu savirzi un pati lielākā daļa kur nodarbojās ar pārējo mezglu remontu. Es strādāju šī servisa lielākajā daļā un, godīgi sakot, pārējās daļas nemaz nedabūju tā pa īstam izpētīt, tāpēc turpmāk atskaitē stāstīšu tikai par servisa daļu, kurā es strādāju. Drīzumā, kā mums pastāstija servisa īpašnieks, tiks celts viens liels komplekss, kurā tiks visās šīs trīs atsevišķās iestādes apvienotas.
Telpas ir ļoti labi iekārtotas ar visiem nepieciešamajiem instrumentiem un iekārtām. Vietā, tieši kurā es strādāju ir trīs pacēlāji, divi riepu montāžas stendi, riepu balansēšanas stends, hidrauliskā rokas prese, divi mazie donkrati, bremžu stends un visi nepieciešamie rokas instrumenti. Ziemā telpas ir ļoti siltas, jo ir ielikta moderna apsildīšanas iekārta, kur kā kurināmo izmanto dabasgāzi. Atsevišķi ir iekārtota klientu uzgaidāmā telpa, kur ir ērti ādas krēsli, televizors, kafijas automāts un vienmēr ir jaunākās avīzes un žurnāli. Arī par darba personālu ir padomāts. Priekš strādājošiem ir atsevišķa atpūtas telpa un gardarobē un ir atsevišķs sanitārais mezgls.
Tāpat servisā uz vietas ir pieejamas visas nepieciešamās eļļas, tosoli, antifrīzi un citi remontos nepieciešamie sīkumi. Eļļas pieved firma Castrol, lielajās 250l mucās.
Vecās eļļas, tosoli un citi tehniskie šķidrumi tiek pildīti tukšajās eļļas mucās. Šie tehniskie šķidrumi pārsvarā pēc tam tiek izmantoti kā kurināmais, kā arī, kā es uzzināju, sliežu darbos kā smērviela un citu lielu mehānisku agregātu smērēšanai. Izlietotie filtri tiek mesti speciālā atsevišķā konteinerā.

Visi remontdarbi servisā notiek pēc pieteikuma, respektīvi, katrs meistars zina savu darba plānu jau vismaz nedēļu uz priekšu. Katrs klients ierodoties servisā aizpilda pieteikuma veidlapu un ja nepieciešams tad arī pakonsultējas vēl ar meistaru. Tāpat meistaram tiek pateikts un paradīts, kur atrodas kādi slepenie slēdzīši, lai varētu iedarbināt auto. Vairākumam meistaru šīs imobilaizera sistēmas nepatīk jo tās apgrūtina darbu, kā arī citreiz ir grūti atcerēties visus šos slēdžus. Citiem auto pat ir jāveic vesela operāciju rinda(piemēram – jāatstāj vaļā bagāžnieks, jānospiež kāds no pedāļiem, jāieslēdz radio, jāattaisa logs u.t.t.). Šīs drošības sistēmas ir ļoti daudz un dažādas.
Servisā strādā pieci meistari un blakus nodaļā divi auto elektriķi, četras servisa operatores, divi sagādnieki, divas sekretāres, divpadsmit automazgātāji, kā arī divi naktssargi.
Meistari darbus savā starpā dala, respektīvi, viens vairāk darbojas ar motoru remontiem, otrs ar bremžu un ritošas daļas remontiem, citi atkal ir specializējušie vairāk par atsevišķām auto markām.
Pats personīgi tiku salikts kopā strādāt un mācīties ar motoristu. Pirmajā dienā, kā ierasts, tiku iepazīstināts ar iekšējās kārtības un drošības noteikumi, par kuriem arī parakstījos. Pēc tam tika izklāstīts meistaru darba grafiks, respektīvi, meistars četras dienas strādā un tad divas dienas ir brīvs. Vēlāk tika izrādīta apkārtne un telpas, tika izsniegts darba apģērbs un ierādīts gardarobē skapītis. Tiku arī iepazīstināts ar savu meistaru.
Tā kā mans meistars ir motorists, tad pārsvarā visi darbi bija saistīti ar motoru tehniskajām apkopēm, diagnostiku un remontu. Retāk sanāca darbi pie ritošās daļas remontiem, bremžu remontdarbiem un citiem remontiem.
Lai veiktu jebkādus remontdarbus, vispirms bija jāiemācās kā automašīnu novietot uz pacēlāja. Pat ja remontdarbu laikā reāli mašīna nav jāceļ augša, tā vienalga tiek novietota uz pacēlāja. Tas ir domāts tīri no drošības viedokļa, lai automobilis nevarētu izkustēties no tam paredzētās vietas. Pirmkārt jau uz pacēlāju ir jāmāk piebraukt, tā lai auto atrastos perpendikulāri pa vidu starp abiem pacēlāja balstiem, nevis kaut kāda slīpā stāvoklī.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,19 €
Materiālu komplekts Nr. 1171331
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Automehāniķa kvalifikācijas prakses atskaite”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/530480

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties