APRŪPES PLĀNA NOVĒRTĒJUMS / PAŠVĒRTĒJUMS
Pacients bija ļoti komunikabls un pretīmnākošs, kas ļoti palīdzēja aprūpes problēmu izvirzīšanā un to novēršanā. Pacientam svarīgākā problēma šķita pašaprūpe pēcoperācijas periodā, sadarbojoties ar medpersonālu, uztraukumu par šo problēmu izdevās veiksmīgi novērst. Pacients pēc iespējas ātrāk vēlējās visu darīt pats, jo kā apgalvoja – nepatīkot būt atkarīgam no citiem. Man personīgi, svarīgākās problēmas likās infekciju novēršana gan ar PVK katetru, gan urīnkatetru, jo mans mērķis ir palīdzēt pacientam ātrāk atveseļoties, nevis radīt vēl citas veselības problēmas. Visus mērķus izdevās sasniegt, lai arī pacients apgalvoja, ka tas dēļ pretīmnākošā personāla, es gribētu teikt, ka tas dēļ pacienta lielā gribasspēka ātrāk ‘’tikt uz kājām’’. Ar šādu apvienojumu izdevās komandas darbs ceļā uz veiksmīgu atveseļošanos. Pacients bija manāmi satraucies gan par hospitalizāciju, gan par sekojošo operāciju, taču satraukuma mazināšanas galvenā atslēga bija – komunikācija. Arī infekciju riska novēršana gan ar PVK katetru, gan ar urīnkatetru vainagojās ar panākumiem, izglītojot pacientu, atbildot uz visiem interesējošiem jautājumiem, stāstot ko nedrīkst darīt un kurā brīdī ir nepieciešams vērsties pēc palīdzības pie medpersonāla.
Ja man būtu jāraksto attiecības ar pacientu, tad es vēlētos novēlēt, lai katram medicīnas darbiniekam būtu tik patīkami pacienti, ar lielu gribasspēku un spēju adekvāti komunicēt, tas ļoti atviegloja gan manu aprūpes darbu, gan pacienta atveseļošanās gaitu. Pacients bija pateicīgs par manu spēju viņu uzklausīt, jo ne visa viņa sniegtā informācija bija saistīta ar veselību, jo sakarā ar Covid-19 pandēmiju ģimenes locekļi viņu apciemot nevarēja, tāpat kā nevarēja iesaistīties aprūpē esot stacionārā, taču pacients atzīmē, ka mājās par viņu parūpēsies labi. Toties komandas darbā ar citiem veselības aprūpes darbiniekiem, mēs aizpildījām pacienta emocionālo tukšumu, uz pāris dienām pat nedaudz aizstājot ģimeni. Pacienta apzināšanās, ka visa viņa sniegtā informācija man palīdzēs aprūpes veikšanā, motivēja viņu izstāstīt visu detalizēti. Arī informācija no ārstējošā personāla puses bija pietiekami daudz, nepieciešamības gadījumā konsultēja un apmācīja veikt nepieciešamās darbības.
Pacients ir apmierināts ar ātri sasniegtajiem rezultātiem, pēc viņa vārdiem – bija gaidījis, ka nedēļām atradīsies stacionārā. Aprūpes process no sākta gala līdz beigām vainagojās ar ātriem un efektīviem rezultātiem, kā arī nekādi blakusefekti un/vai sekas netika novērotas. Liels palīgs pacienta komforta nodrošināšanā bija pretsāpju līdzekļi, kas ļāva pacientam justies brīvāk un vieglāk komunicēt pēcoperācijas periodā.
Šis aprūpes process ļāva man iegūt pieredzi pacienta aprūpē, kā arī saprast to, ka teorija un prakse ar reāliem cilvēkiem ir nesalīdzināmas lietas.
Metodiskie norādījumi palīdzēja disciplinētāk strādāt, plānojot savas darbības un izvirzot savus mērķus.
…