Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,49
Ietaupījums:
0,88 (16%)
Cena ar atlaidi*:
4,61
Pirkt
Identifikators:362629
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Futbola / futzāla treniņos piedalās regulāri (1 - 2 reizes nedēļā) kopš 14 gadu vecuma. Šajā sporta veidā gūtas vairākas traumas: viegli smadzeņu satricinājumi, sasitumi, vairākkārtēji apakšējo ekstremitāšu mežģījumi un sastiepumi.
Ģimenes anamnēzē nav novērojamas izteikti negatīvas iedzimtības, taču to jāpievērš pastriprināta uzmanība sirds un asinsvadu veselībai, īpaši asinspiedienam. Sportistam, tāpat kā tēvam un brālim, ir raksturīga tuvredzība. Lai uzlabotu treniņu kvalitāti un novērstu traumas - sporta aktvitāšu laikā ieteicams lietot kontaktlēcas.
Dzīves apstākļi ir labi un veselību veicinoši, tomēr bērnu miega paradumi (bieža mošanās naktī) negatīvi ietekmē arī sportista miega kvalitāti un mēdz būt grūtības iemigt. Ienākumi ir pietiekami, lai iegādātos kvalitatīvu un atbilstošu sporta apģērbu, apavus un aksesuārus.
Sportista uzturs ir pietiekams, taču trūkst informācijas par uzņemto uzturvielu (ogļhidrāti, olbaltumvielas, tauki) attiecībām, lai izdarītu secinājumus par uztura atbilstību vīrieša treniņu un darba režīmam. Jāņem vērā, ka vairākas reizes nedēļā tiek lietots vieglais alkohols (alus), kas var ietekmēt treniņu kvalitāti.

7. REKOMENDĀCIJAS
1) Sēdošā darba dēļ ieteicams iekļaut vismaz 30 minūšu mērenas slodzes fiziskās aktivitātes arī dienās, kad nenotiek treniņi - vispārējās veselības, īpaši sirds un asisnvadu sistēmas stiprināšanai. Piem. ātru pasataigu, lēnu skrējienu, braukšanu ar velosipēdu, peldēšana (netālu no dzīvesvietas atrodas peldbaseins, kā arī dabiskās ūdens krātuves). Jāievēro veselīgs režīms strādājot ar datoru - vismaz 10 min. pauze pēc katras nostrādātas stundas.
2) Lai novērstu atkārtotas apakšējo ekstremitāšu traumas, ieteicams treniņos iekļaut vairāk spēka vingrojumus, lai stiprinātu muskuļus un saites.
3) Sportists novērtē, ka nogurums pēc treniņa ir samērā liels (7 balles) un atjaunošanās notiek mēreni (5 balles), tādēļ būtu ieteicams izveidot uztura dienasgrāmatu, kurā vismas 1 nedēļu piefiksēt visas maltītes, ar mērķi sīkāk izanalizēt uzņemto uzturvielu (ogļhidrāti, olbaltumvielas, tauki) attiecības un kopējo kaloritāti.…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sportista anamnēze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/362629

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties