Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,81 (18%)
Cena ar atlaidi*:
3,68
Pirkt
Identifikators:792387
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2012.g. - 2012.g.
Darba fragmentsAizvērt

8. Ilustrējiet ar piemēru katru no grupām organizācijā. Konkretizējiet darbinieku lomas un normas katrā no grupām.
Formālās grupas – veido dalībnieki, kuru pozīcijas grupā ir oficiāli noteiktas atbilstoši viņu darba pienākumiem organizācijā.
Piemērs: visa uzņēmuma organizatoriskā struktūra, kurā iekļauti visi tā darbinieki. Darbinieku lomas grupā nosaka viņu ieņemamais amats un atbildības pakāpe. Grupas normas ir rakstītas – darba apraksti, darba līgums, instrukcijas, nolikumi u.c.
Darba komanda – patstāvīga darbinieku grupa, kura ir pakļauta savam tiešajam vadītājam.
Piemērs: SIA „Transcom WorldWide Latvia” Tele2 klientu apkalpošanas grupa, Viasat apkalpošanas grupa u.c. Darbinieku lomas grupā nosaka viņu ieņemamais amats, kā arī zināšanu līmenis par darba jautājumiem. Grupas normas lielākoties ir rakstītas – darba apraksti, instrukcijas, rīkojumi u.c., bet ir arī nerakstītas, kas saistītas ar darbinieku savstarpēju sadarbību kopēja mērķa sasniegšanai.
Mērķa grupa – darbinieku grupa, kura ir izveidota kāda konkrēta mērķa sasniegšanai un pastāv tik ilgi, kamēr šis mērķis ir sasniegts.
Piemērs: darbinieku grupa, kura tiek izveidota kāda konkrēta projekta veikšanai, tiek piesaistīti papildus speciālisti no uzņēmuma ārpuses. Darbinieku lomas grupā nosaka viņu zināšanu līmenis un pienākumi projekta veikšanā. Grupas normas lielākoties ir rakstītas – projekta plāns, līgumi u.c., bet ir arī nerakstītas, kas saistītas ar darbinieku savstarpēju sadarbību projekta mērķa sasniegšanai.
Neformālās grupas – veido dalībnieki uz savstarpējas pievilcības pamata.
Piemērs: darbinieku grupa, starp kuriem izveidojušās ciešas, draudzīgas, neformālas attiecības, kuras tiek uzturētas arī ārpus darba laika. Darbinieku lomas grupā lielākoties nosaka viņu rakstura īpašības un pašizpausme sabiedrībā. Grupas normas ir nerakstītas un nenoteiktas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Biznesa komunikācijas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/792387

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties