Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Zigmunda Freida un Annas Freidas bērna psihoseksuālās attīstības stadiju salīdzinājums

     

    Konspekts2 Psiholoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,12 (12%)
Cena ar atlaidi*:
0,87
Pirkt
Identifikators:654362
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Zigmunds Freids, runājot par bērna psihoseksuālajām attīstības stadijām, izdala 5 stadijas, bet viņa meita Anna Freida – 8 stadijas.

Zigmunds Freids kā pirmo izdala orālo stadiju, kura aptver pirmo dzīves gadu un sniedzas tāli pāru robežām. Viņš uzsver, ka seksuālais instinkts sākotnēji izpaužas zīšanā, jo mātes krūts tiek uzskatīta par pirmo bērna seksuālās vēlmes objektu. Tātad baudu orgāns ir mute, tās dobums, mēle, lūpas utt., kas palīdz apmierināt ēstgribu, bet vienlaicīgi bezgalīgi patīkams ir zīšanas, košanas, sūkāšanas un citu ar muti veikto darbību process kā tāds. Vēlāk pievienojas vēl viens mērķis - vēlēšanās caur muti inkorporēt objektus (tā sakot, pasaules ietekmes tiek pārbaudītas caur muti, vēlāk "uz zoba"). Saistībā ar šo stadiju var rasties specifiskas orālās bailes - "būt apēstam vai aprītam". Z. Freida Berlīnes domubiedrs K. Ābrahams šo stadiju sadalījis divās fāzēs:

 zīšana un orālā inkorporācija (orālais erotisms);
 zobu parādīšanās un košana (orālais sadisms).

Kā otro stadiju viņš izdala anālo stadiju, kas aptver laiku no otrā līdz pat ceturtajam dzīves gadam. Anālās –urinēšanas un defekācijas baudas bērnam ir pazīstamas jau no dzimšanas, tomēr līdz šim tām nav bijusi noteicošā loma. Šo stadiju var iedalīt agrīnajā un vēlīnajā fāzē. Agrīnajā – izvadošajā vai izdzenošajā – bērns izjūt baudu no iekšējo orgānu kairinājuma, sasprindzinājuma samazināšanās. Vēlīnajā – aizturošajā – bērna dabisko interesi par šo procesu papildina vecāku uzmanība pret to, pozitīvas sankcijas sakarā ar higiēniskajām iemaņām. Kontrolējot šo procesu, bērns gūst juteklisku baudu un vienlaicīgi izstrādā paškontroles iemaņas. Vēlāk noteiktu nozīmi iegūst sociālie faktori, kad defekācijas akts iegūst simbolisku nozīmi, piemēram, bērns var izmantot „pilnas bikses”, lai neklausītu vai ieriebtu vecākiem, kuri pārāk vardarbīgi viņu radinājuši pie tīrības. Bērns var arī aizturēt šo procesu, tā veidojot „uzkrājumus”, ko kā dāvanu veltīt ļoti mīlošajiem vecākiem.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,18 €
Materiālu komplekts Nr. 1128249
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Zigmunda Freida un Annas Freidas bērna psihoseksuālās attīstības stadiju salīdzinājums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/654362

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties