Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,45 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,04
Pirkt
Identifikators:472198
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Kampanelli uzsver, ka pilsētas pamatā ,, viss ir kopīgs’’. Kopīgumu viņš pamato:
,,Īpašumu pie mums izveido un uztur tas, ka mums katram ir savs atsevišķs mājoklis un savas sievas un bērni. No tā rodas savtīgums, jo taču, lai sa¬sniegtu savam dēlam bagātību un godājamu stāvokli un atstātu viņu kā prāvas mantības mantotāju, ikviens no mums vai nu sāk aplaupīt valsti, ja viņš nekā nebaidās, būdams bagāts un dižciltīgs, vai arī kļūst par sīkstuli, no¬devēju un liekuli, kad viņam nepietiek varenības, mantas un dižciltības. Bet, kad mēs tiksim vaļā no savtīguma, mums paliek tikai mīlestība uz kopienu.’’ Kampanelli ataino arī vienlīdzību: ,,Vīrieši un sievietes pie viņiem valkā bezmaz vai vienādu apģērbu, kas piemērots kara lietām, tikai ap¬metnis sievietēm ir zemāk par ceļgaliem, bet vīriešiem tas stiepjas tikai līdz ceļgaliem. Un visiem viņiem tiek mācī¬tas dažnedažādas zinātnes kopīgi.’’22
Savukārt karalietās vienmēr uzvar Solāriji. Kolīdz viņi tiek pakļauti varmācībai, aizvainojumiem, laupīšanai vai arī kad tiek nomākti viņu sabiedrotie, vai viņus aicina palīgā pārējās pilsētas, kas atrodas zem tirānijas jūga, - viņi bez kavēšanās sapulcējas uz Padomi. Ceļos metušies, tie lūdz Dievu iedvest viņiem vislabāko lēmumu, tad pārspriež lietas apstākļus, pēc tam jau tiek pieteikts karš. Tūdaļ sāpošas priesteris, kuru sauc par lietas vedēju; viņš pieprasa no ienaidniekiem kompensāciju par nolaupīto vai sabiedroto nomākšanas izbeigšanu, vai tirānijas gāšanu. Atteikuma gadījumā viņš piesaka karu, aicinādams sodošo Dievu Cebaotu pazudināt tos, kuri stāv par netaisnu lietu. Ja ienaidnieki vilcinās atbildēt, priesteris dod viņiem laiku pārdomām: valdniekam - stundu, bet republikai - trīs stundas, lai izvairītos no kaut kādas piemānīšanas iespējas.23 Un tā sākas karš pret dabisko tiesību un reliģijas pārkāpējiem. Saules pilsētas iemītnieki ,,no nāves pilnīgi nebaidās, jo tic dvēseles nemirstībai un uzska¬ta, ka dvēseles, izejot no miesas, pievienojas labajiem vai ļaunajiem gariem - atbilstoši savai uzvedībai šīs pasaules dzīves laikā’’.24 Kampanelli uzskata, ka ,,mēs varam atgriezties pie realitātes un dabas sapratnes vienīgi caur mūsu sajūtām un domām’’25 .

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,34 €
Materiālu komplekts Nr. 1314304
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Viduslaiki un renesanse. Modernās politikas domas dzimšana. Makjavelli reālpolitika un valsts utopijas ideja (Mors, Kampanella)”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/472198

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties