1 Smadzenes laika gaitā tiek būvētas no apakšas uz augšu. Smadzeņu pamata arhitektūra tiek veidota, izmantojot nepārtrauktu procesu, kas sākas pirms dzimšanas un turpinās pieaugušā vecumā. Agrīnā pieredze ietekmē šīs arhitektūras kvalitāti izveidojot stipru vai trauslu pamatu visām sekojošajām mācībām, veselībai un uzvedībai. Pirmajos dzīves gados katru sekundi veidojas vairāk nekā 1 miljons jaunu neironu savienojumu. Pēc šī straujā izplatīšanās perioda savienojumi tiek samazināti, izmantojot procesu, ko sauc par atzarošanu, lai smadzeņu shēmas kļūtu efektīvākas. Pirmie veidojas maņu ceļi, piemēram, pamata redzes un dzirdes ceļi, kam seko agrīnās valodas prasmes un augstākās izziņas funkcijas. Savienojumi proliferējas un tiek apgriezti noteiktā secībā, vēlāk izveidojot sarežģītākas smadzeņu shēmas, kas balstītas uz agrākām, vienkāršākām shēmām.
2 Gēnu un pieredzes interaktīvā ietekme veido smadzenes, kas attīstās.
Kognitīvās, emocionālās un sociālās spējas ir nesaraujami saistītas visā dzīves laikā. Smadzenes ir ļoti savstarpēji saistīti orgāni, un to dažādās funkcijas darbojas bagātīgi koordinētā veidā. Emocionālā labklājība un sociālā kompetence nodrošina spēcīgu pamatu topošajām izziņas spējām, un tie visi kopā ir ķieģeļi un java, kas veido cilvēka attīstības pamatu. Emocionālā un fiziskā veselība, sociālās prasmes un kognitīvi-lingvistiskās spējas, kas parādās pirmajos gados, ir visi svarīgi priekšnoteikumi panākumi skolā un vēlāk darba vietā un sabiedrībā.
2.nedēļas beigās – plakans dīgļa disks ar trim derma slāņiem.
3. nedēļas beigās – disks ieliecās un veido cilindru, veidojas kanāls, nieres, sirds, nervu sistēma, muskuļi.
…