Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,45 (18%)
Cena ar atlaidi*:
2,04
Pirkt
Identifikators:424676
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.07.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu izglītības programmu un standartu formālās izglītības labirintos sen pazudis cilvēkbērns kā personība, jo dominē normatīvās pedagoģijas metodes.
Šodien mēs nespējam klausīties par to, cik ļauni, ciniski nedisciplinēti ir kļuvuši bērni, un par to, ka valda visatļautība. Vai mums, pieaugušajiem-labi audzinātiem un izglītotiem tomēr nevajadzētu uzņemties atbildību par to? Retorisks jautājums, uz kuru iespējams saņemt simtiem, attaisnojošu iemeslu meklējošas, atbildes. Es nerunāju tikai par pedagogu atbildību, bet arī par vecāku atbildību. Bērnam trūkst mīlestības, cieņas, sapratnes, uzticēšanās, piederības sajūtas, uzslavas, un pašsaprotami, ka šajos tukšumos „iepildās” ļaunums, dusmas, sajūtas, ka esi lieks un nevajadzīgs, mazvērtības kompleksi, kas tiek demonstrēti ar bravūru un visatļautību. Tātad, ne jau humānisms un demokrātija noved pie visatļautības, bet gan humānisma un demokrātijas totāls trūkums.
20. gadsimta deviņdesmitajos gados, kad veidojās atjaunotās Latvijas izglītības sistēma, uzsvars tika likts uz šiem pamatakmeņiem- demokrātiju un humānismu, jo pēc totalitārā režīma diktatoriskās sistēmas, visi alka pēc humānām un demokrātiskām attiecībām arī skolās. Šajā brīvības eiforijā tika pieļautas smagas kļūdas, kuras jo dziļi kultivēja dažādas bērnu tiesību aizsargājošas iestādes un inspekcijas, kuras aizgūtnēm skandināja par bērnu tiesībām. Tika izkropļotas demokrātijas un humānisma idejas skolās, bērniem piešķirtas gandrīz neierobežotas tiesības, kuras pilnīgi un galīgi ignorēja tiesību atgriezenisko saiti – pienākumu. Demokrātijas un humānisma idejas strādā tikai pie nosacījuma tiesības = pienākumi. Šo kļūdu augļus pārpārēm varam baudīt skolās šodien, šīs kļūdas tad nu varam saukt par visatļautību. Pārspīlētā bērnu tiesību slavināšana ir sajaukusi lietu pamat būtību, un bērns neko nezina par pienākumu. Diemžēl nākas saskarties arī ar vecākiem, kuri ļoti labi zina sava bērna tiesības, bet ne nieka nezina par to, kādi ir viņa bērna pienākumi pret skolu un sabiedrību.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Valdorfpedagoģija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/424676

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties