PĒTĪJUMS. “Inovatīva vizuālās uztveres attīstība ar datortehnoloģijas palīdzību”
Jau kopš bērna piedzimšanas informācija par apkārtējo pasauli tiek saņemta caur redzi. Mācību procesa laikā vizuālā uztvere var attīstīties un uzlaboties, veidojot sarežģītus sistēmiskus savienojumus smadzenēs. Tādējādi ir nepieciešams izveidot apstākļus, kas bērniem ļautu mērķtiecīgi novērot objektus, procesus un apkārtējās realitātes parādības.
Pedagoģiskajā procesā ir jāiekļauj datorprogrammu izmantošana, lai sekmēt vizuālo uztveri. Zinātniski pedagoģiskais eksperiments rāda, ka vizuālās uztveres attīstībai datortehnoloģiju izmantošanā ir savas priekšrocības:
• Individuālais darbs ar datoru palielina to situāciju skaitu, kuru bērns var atrisināt patstāvīgi, līdz ar to ievērojami attīstās viņa personīgā gribassfēra.
• Plašs datorprogrammu klāsts (krāsas, mūzika, zīmējumi, animēti attēli), līdz ar to palielinās interese un nesamazainās uzmanības koncentrācija.
Zinātniski pētnieciskajā pētījumā piedalījās 540 pirmsskolas vecuma bērni, kuri mācību
procesā izmantoja datoru. Pētījuma rezultāti liecina, ka hipotēze apstiprinājās, jo 78% bērniem attīstījās spēja novērot, savukārt 86% paaugstinājās uztveres attīstības līmenis. …