Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,56 (18%)
Cena ar atlaidi*:
11,64
Pirkt
Identifikators:533197
Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.Ražošanas resursu ierobežotības problēmas un vajadzību apmierināšanas iespējas.

Ekonomikas pamatjautājumi - Ko ražot? Kā ražot? Kas patērēs?
Ražošanas resursi ir resursi, ar kuru palīdzību vai arī tiem līdzdarbojoties tiek kaut kas ražots (preces) vai arī sniegts (pakalpojumi). Ražošanas resursi ir šādi – dabas resursi, kapitāls, cilvēku darbs, uzņēmēj spējas.
Eksporta struktūra parāda, kādi pašreiz ir ražošanas resursi (darbaspēks, zināšanas, pamatlīdzekļi, institūcijas, infrastruktūra u.c.) un vienlaikus - kādu preču ražošana ir iespējama nākotnē, izmantojot šos resursus. Būtiska nozīme ir tam, cik viegli esošos ražošanas resursus valstī iespējams pielāgot jaunas preces ražošanai. Citiem vārdiem sakot, cik «tuvu» resursu izmantošanas ziņā jaunais produkts atrodas esošajai eksporta struktūrai.
Sarežģītākais uzdevums ir atrast preču savstarpējā «attāluma» jeb ražošanas resursu aizvietojamības mēru. Tā pamatā ir ideja, ka attālumu starp precēm var noteikt, analizējot vairāku valstu eksporta struktūru: gadījumā, ja lielākā daļa no valstīm ir vienlaikus konkurētspējīga kādos divos produktos, šo produktu ražošanai izmanto līdzīgus resursus un preču savstarpējais attālums ir neliels. Izmantojot šo metodoloģiju, var noteikt, kuras preces ir «tuvas» Latvijas eksporta pašreizējai struktūrai.

2.Cenu pieprasījuma elastība, elastību ietekmējošie faktori un saistība ar uzņēmuma ieņēmumiem.

Pieprasījuma elastība – tirgus reakcija uz ekonomikas apstākļiem un izmaiņām. To izsaka elastības koeficients. => par cik izmainīsies pieprasījums, ja cena izmainīsies par 1%.
Elastība ir viena mainīgā lieluma reakcijas mērs uz cita mainīgā lieluma izmaiņām. No iepriekšteiktā izejot, varam dot tādu formulējumu: preces pieprasījuma relatīvo izmaiņu attiecību pret apskatāmā ietekmējošā lieluma relatīvām izmaiņām sauc par pieprasījuma elastību (E). Ja runā par pieprasījuma elastību atkarībā no cenas (pieprasījuma cenas elastību), tad tās ir pārdoto preču apjoma relatīvās izmaiņas atkarībā no preces cenas relatīvām izmaiņām.
Pieprasījuma elastība atkarībā no cenas ir pārdoto preču apjoma relatīvas izmaiņas atkarībā no cenas relatīvajām izmaiņām.
Elastības pētījumi:
ļauj noteikt, kā vajadzētu mainīt cenas, lai palielinātu ieņēmumus;
elastības salīdzināšana konkurējošām precēm ļauj atrast tās, kuras ir jūtīgas pret cenas palielināšanu;
palīdz noteikt pieprasījuma novirzīšanos no vienas markas uz otru;
vērsti uz pagātni – ļauj noteikt, kā cenas ietekmē pirkšanas apjomu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Tūrisma uzņēmējdarbības vadītājs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/533197

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties