Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:418773
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Tirgzinība ir zinātnes apakšnozare, kurā pēta preču maiņas procesus un izskaidro apstākļu ietekmi uz ražošanu, sadali, preču un pakalpojumu noieta organizāciju un ekonomisko efektivitāti. Tirgzinība (angliski mārketings) ir darbība tirgū, darbs ar tirgu, nepārtraukts process, cikls. Mārketings veicina katras valsts ekonomiku, jo ar tā palīdzību var panākt lielāku preču noietu; paplašināt realizētās produkcijas apjomu. Mārketings veicina tirgus attīstību: veidojas elastīgas cenas, paplašinās preču un pakalpojumu sortiments, uzlabojas apkalpošanas kvalitāte. Mārketingu nepieciešams izmantot visās zemēs, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana.
1.Tirgzinību definīcija. Tirgzinību funkcijas
Tirgzinība ir zinātnes apakšnozare, kurā pēta preču maiņas procesus un izskaidro apstākļu ietekmi uz ražošanu, sadali, preču un pakalpojumu noieta organizāciju un ekonomisko efektivitāti.
Funkcijas ir saistītas ar pieciem mārketinga elementiem (prece, vieta, cena, virzīšana tirgū, pircējs, klients) un vidi kurā tie atrodas. Galvenās funkcijas:
1)apkārtējās vides (valsts politikas, ekonomikas, finanšu vides) analīze
2)tirgus izpēte, informācijas vākšana par iespējamo preču pārdošanu
3)patērētāju (klientu) analīze (vecums, dzimums, ienākumi, vēlmes, iespējamā rīcība u.c.)
4)produkta (pakalpojuma) plānošana
5)cenas plānošana un noteikšana precēm
6)sadales kanālu veida un daudzuma noteikšana, ņemot vērā uzglabāšanas nepieciešamību, transportēšanas iespējas, nepieciešamo pakalpojumu veidu pircējiem
7)virzīšana tirgū – efektīvākās metodes izvēle patērētāju (klientu) pārliecināšanai par preces piemērotību viņu vēlmju apmierināšanai (reklāma, pārdošanas veicināšana, sabiedriskās attiecības, tiešā pārdošana)
8)konkurences analīze pēc dažādiem rādītājiem. To stipro un vājo pušu noteiksana


2.Portfolio modeļi, to nozīme tirgzinību plānošanā.
Portfolio analīze ir stratēģiskas uzņēmuma vadības instruments. Tas domāts uzņēmuma tālejošas pastāvēšanas nodrošinājumam pieņemot optimālu lēmumu, attiecībā uz finansiālo, materiālo un personisko resursu piesaisti atsevišķām stratēģiskā biznesa vienībām. Portfolio modeļi ļauj uzlabot komunikāciju un norāda vājākās nozares. Portfolio modelis:
Bostonas matrica – parāda tirgus izaugsmes pakāpi un uzņēmumam piederošo tirgus daļu
General Electric modelis – novērtē tirgus pievilcību un biznesa stiprumu
3.Bostonas matrica, tās nozīme uzņēmuma darbības veidošanā.
Šo matricu izstrādāja 1967.gadā Bostonas konsultatīvā grupa, kas specializējās stratēģiskajā plānošanā, lai palīdzētu organizāciju augstākajiem vadītājiem noteikt, vai ir jāmaina biznesa vienību kombinācijā. Bostonas matrica ļauj firmai klasificēt katru savu stratēģisko uzņēmējdarbības vienību (SUV), ņemot vērā tās īpatsvaru tirgū attiecībā pret galvenajiem konkurentiem un pēc pieauguma tempiem nozarē. Izmantojot šo matricu firma var noteikt:
Kura no SUV ir nozīmīgākā, salīdzinot ar konkurentiem
Kāda ir šīs SUV tirgus dinamika: tie attīstās, stabilizējas vai samazinās.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties