Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,38 (19%)
Cena ar atlaidi*:
1,61
Pirkt
Identifikators:744836
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Izejot ar preci jebkuri tirgu — patēriņa vai industriālajā —, ražotājam jāsaprot, ka viņā nevar apkalpot visus pircējus pat tad. ja to ļautu viņa ražošanas jaudas, jo pircēji to preci izlieto dažādi, bet galvenais — to iegādājas dažādu iemeslu dēļ Tāpēc tirgu sadala vairākās pircēju grupās. Tā ir tirgus segmentācija. Tirgu var segmentēt atbilstoši patērētāju vecumam, dzimumam, ģeogrāfiskajam Izvietojumam un citiem faktoriem, piemēram, izglītībai, etniskam īpatnībām, tradīcijām, dzīvesveidam utt.1
Mūsdienās uzņēmumi segmentācijai biežāk pievērš ne¬pietiekamu uzmanību. Viņi iztēlojas savu produktu potenci¬ālos patērētājus kā indivīdus ar lielākām iespējām, nekā tās ir patiesībā. Šīs situācijas risinājums būtu sadalīt tirgu vairākos spēju līmeņos.2
1. Ģeogrāfiskās pazīmes
Ģeogrāfiskajam izvietojumam ir liela nozīme tirgus segmentācijā. Cilvēkiem, kas dzīvo vienā vietā ir daudz līdzīgu vajadzību. Pieprasījums pēc precēm ir atšķirīgs pilsētas un laukos, kā art pilsētās ar dažādu iedzīvotāju skaitu. Patērētājs var dot priekšroku kādai konkrētai precei atkarība no tā,. kur viņš dzīvo (Latvijā, Āfrikā, Sibīrijā, Rīga). Katra izmaiņa iedzīvotāju ģeogrāfiskajā izvietojumi izraisa vismaz vienu izmaiņu patēriņa tirgū.
Patēriņa tirgu var sadalīt gan atbilstoši ģeogrāfiskajam reģioniem un rajoniem, gan arī tirgus rajoniem.
Statistiskā informācija sniedz ziņas par iedzīvotāju skaitu Latvijā, tās novados, rajonos, apriņķos, pilsētas un apdzīvotam vietās, kā arī ziņas par iedzīvotāju migrāciju.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Tirgus segmentācija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/744836

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties