Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,35 (14%)
Cena ar atlaidi*:
2,14
Pirkt
Identifikators:963184
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.11.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Tirgus nišas startēģija    3
  Stratēģisko grupu karte    6
  Izmantotā literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Vidējo izmaksu līknes ilgā laikā
Vidējās kopējās izmaksas = Kopējās izmaksas / saražoto prežu daudzums.
Ražošanas mēroga pastāvīgais efekts ir vērojams situācijā, kad ilgstošo vidējo kopējo izmaksu lielums nav atkarīgs no izgatavotās produkcijas apjoma.
Ražošanas mēroga mazināšanās efekts ir vērojams situācijā, kad ilgstošās vidējās kopējās izmaksas pieaug, palielinoties izgatavotās produkcijas apjomam.
Ražošanas mēroga pieaugošais efekts ir vērojams situācijā, kad firmas ilgstošās vidējās izmaksas samazinās, palielinoties izgatavotās produkcijas apjomam.
Mūsu gadījumā lielā uzņēmuma vidējās kopējās izmaksas (ATC1) ražojot vienu preci ir 800 EUR, savukārt mazā uzņēmuma (ATC2) ražojot vienu preci ir 450 EUR. Ražojot vairāk par vienu preci, abi uzņēmuma saskaras ar mēroga pieaugošo efektu, proti, vidējās kopējās izmaksas samazinās - ražojot 100 preces lielā uzņēmuma vidējās kopējās izmaksas ir samazinājušās līdz 450 EUR, savukārt mazā uzņēmumā – līdz 100 EUR. Šajā posmā abi uzņēmumi gūst maksimālo labumu (vismazākās kopējās izmaksas uz vienu saražoto vienību) un abi uzņēmumi var saskarties ar ražošanas mēroga patstāvīgo efektu (pie šim izmaksām tas būtu visizdevīgāk). Ražojot vairāk par 100 precēm, abiem uzņēmumiem parādas ražošanas mēroga mazināšanās efekts, proti, ražojot vairāk par 100 precēm vidējās kopējās izmaksas sāk pieaugt, ražojot 170 preces, lielā uzņēmuma vidējās kopējās izmaksas ir pieaugušas līdz 600 EUR, mazā uzņēmuma – līdz 250 EUR. Skat. 1.2. grafiku.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Tirgus niša un stratēģisko grupu karte”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/963184

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties