Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:240931
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.01.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Konkurences padomei ir savi uzdevumi, līdz ar to pārvaldes i estādeestāde6
1) uzrauga, kā tiek ievērots tirgus dalībnieku dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas un vie-nošanās aizliegums, kas noteikts šajā likumā, citos normatīvajos aktos un starptautiskajos līgumos;
2) uzrauga Reklāmas likuma ievērošanu savas kompetences ietvaros;
3) izskata iesniegtos ziņojumus par tirgus dalībnieku vienošanos un pieņem lēmumus par tiem;
4) ierobežo tirgus koncentrāciju, pieņemot lēmumus sakarā ar tirgus dalībnieku apvienošanos;
5) atbilstoši savai kompetencei sadarbojas ar attiecīgām ārvalstu institūcijām;
Kas izraisa pozitīvās un negatīvās ārējās blakus ietekmes uz trešo personu
Tirgus ir visai sar ežģīts ekonomiska is process, kur a darbība s rezultātā var rasti es ne veiksm es,
kuru cēloņ i visbiežāk ir mono poli, ne pilnīgā (asimetriskā ) informācija, sabi edriskie labumi un
blakusefektiblakusefekti7 Blakusefekti ir zaudējumi vai ieguvumi, kas ir radušie s ti rgus dalībnieku da rbības g aitā, bet kuri neat spoguļoj as cenā s. Negatīvie blakusefekti izriet no situācijas, kad viena ekonomi k as s ubjekta pr ocesi rada citam ekonomi kas subjektam zaudējumus , pi emēram , ražošanas laikā veicināta v ides pies ārņošan a. To var attēlot sekojoši (sk. 1. attēlu p iel ikumā). Attēlā ir redzams, ka līdz ar negat īvo efektu līk nes S2 ieviešanas, cena palielināj ās, jo radās pa p ildus izmaksas, k uru s uzņēmums komp en sē ar cenas p alielināšanu.
Pozitīvie blakus efekti, otrādi, rod as situācijās, kad subjekta darbība nes ieguvumu otra m
subjektam , kā piemērs ir sabied rības vispārējas izglītības lī meņa palielināš ana, kas rodas kā
blakusefekts studenta vēlmei gūst zinā šanas. Apskatīsim 2.attēlu pielikumā. Grafikā ir redzams, ka tirgus līdzs vara pun k ts pārvietojās , jo palielinājās in divī da r o bežiegu vumi, tā pē c pozitīvā
blakuse fekt a ga dījumā ekonomisko labu mu ražošanas apjoms ir mazāks par sabi edrība i efektīvo
labumulabumu8

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties