Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:215581
 
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.lekc.
Tirdzniecība (angļu val. - trade) ir patstāvīga tautsaimniecības nozare, kas nodarbojas ar preču un pakalpojumu novadīšanu no ražošanas līdz patērētājam, ar mērķi gūt peļņu.
Pārdošana, realizācija (angļu val. -sale) – uzņēmuma funkcija – preces vai pakalpojumu pārdošana patērētājam, lai gūtu peļņu.
Tirdzniecības funkcijas
Tirdzniecības transpozitorisko pamatfunkciju tautsaimniecībā, kuras pamatā ir darba dalīšanas principi: pārejas radīšana starp ražotāju un realizāciju.
Tās ietekmē izraisa vērtību radīšanu tirdzniecībā.
Pamatfunkcija ļauj veidot pakļauto funkciju sistēmu.
Iedalījums pēc saimnieciskā virziena
Pēc saimnieciskā darbības virziena tirdzniecība var būt iekšējā un ārējā, bez tam katrs virziens dalās 2 daļās – vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība.
Tirdzniecības darbību var veikt gan individuālā veidā, individuāli tirgotāji- komersanti (ar licencēm), vai arī veikt, dibinot komercsabiedrību.
Vairumtirdzniecība
Vairumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas).
Tā ietver preču tālāku pārdošanu mazumtirdzniecības, vairumtirdzniecības, rūpniecības uzņēmumiem, institucionālajiem vai profesionālajiem lietotājiem, tirdzniecības aģentiem vai mākleriem.
Mazumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas), ko veic:
Kioskos, tirdzniecības vietās, tirgos, stendos u.tml.
kā arī mazumtirdzniecībā, ko veic firmas, kas izpilda pasūtījumus pa pastu, ielu pārdevēji un ,apkārtceļojošie sīktirgotāji, patērētāju kooperatīvi, izsoļu nami u.tml.
Servisa politika tirdzniecībā
Servisa politika – visi papildpakalpojumi, kuri pircējam tiek sniegti nozares ietvaros, vai brīvprātīgi uzņēmuma individuālie pakalpojumi preces saņēmējam.
Mērķis – veicināt realizāciju.
Darbs ar klientiem
Piesaistīšanas process.Izpēte;Testēšana;Sadarbība;Savstarpējā atkarība; Integrācija.
atlases kritēriji Iespējamais pirkuma apjoms; Iespējamā peļņa; Prognozētā izaugsme; Iepirkuma politika, pirkšanas procesi, labas attiecības

Distribūcijas un dīleru tīkla attīstība
Distribūcija – izplatīšanas kanāli
Dīlera tīkls – tirgotāju tīkls
Distributora funkcijas finansēšana, uzglabāšana, loģistika , izplatīšana
var pildīt arī tehniskā konsultanta un servisa partnera funkcijas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties