Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
1,04 (16%)
Cena ar atlaidi*:
5,45
Pirkt
Identifikators:815489
Vērtējums:
Publicēts: 19.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Bērnam bērnudārzā ir jāiemācās saturīgi, gramatiski pareizi, sakarīgi un noteiktā secībā izteikt savas domas. Reizē bērna runai jābūt dzīvai, nepiespiestai un izteiksmīgai. Sakarīga runa ir ļoti cieši saistīta ar domāšanu, domu pasauli. Bērna valodā atspoguļojas viņa domāšanas loģiskums, viņa prasme apdomāt uztverto un izteikt to pareizi, skaidri un loģiski. Pēc tā kā bērns veido savus teikumus, var spriest par viņa valodas attīstību.
Prasme stāstīt palīdz bērnam būt sabiedriskam, pārvarēt kautrīgumu, klusēšanu, rada ticību saviem spēkiem.
Ar sakarīgu runu saprotam noteikta satura paplašinātu izklāstu, kas attīstās loģiski, secīgi un precīzi, gramatiski pareizi un tēlaini.
Runas valodai ir divi veidi – monoloģiskā un dialoģiskā runa. Katrai no tām ir savas īpatnības. Dialoģiskā runa veidojas, sarunājoties diviem vai vairākiem cilvēkiem. Tā norit kā saruna jautājumu un atbilžu veidā, arī ar nepilniem teikumiem, izsaucieniem, ar izteiksmīgu intonāciju, ir bagātīgi papildināta ar žestiem un mīmiku. Dialoģiskajā runā ļoti svarīga ir prasme formulēt un uzdot jautājumus, atbilstoši dzirdētajam jautājumam veidot atbildi, vairāk vai mazāk pamatoti aizstāvēt savas domas, pārliecību.
Monoloģiskā runa prasa plašāku izklāstu, pareizu, pilnīgu un plānveidīgu stāstījumu. Monologā stāstītājam jāprot koncentrēt savas domas uz galveno, neaizraujoties ar detaļām, un tomēr runāt emocionāli, dzīvi, tēlaini.
Sakarīga runa bērnam veidojas tikai pedagogā vadībā, sistemātikā apmācības procesa nodarbībās. Šīs darbs ir jāsāk jau jaunākajā pirmskolas vecumā. Trīs gadus vecam bērnam ir pieejamas vienkāršākās dialoģiskās runas formas ( atbildes uz jautājumiem), jo viņš sāk mācīties loģiski izteikt savas domas sakarīgā valodā.
Dialoga veidošanas metodika.
Divus un trīs gadus veciem bērniem raksturīga uzmanības nenoturība, novēršanās no sarunas temata. Dialoģiskās runas attīstība ir atkarīga no domāšanas, atmiņas, uzmanības attīstības, vārdu krājuma apjoma un gramatisko iemaņu apguves. Četrus un piecus gadus vecs bērns pakāpeniski pāriet no saraustītiem izteicieniem uz plašāku, izvērstāku stāstījumu. Sarunas laikā bērns vairāk uzdot jautājumus, biežāk – kāpēc? Kādēļ? Piecu gadu vecumā bērns ir spējīgs uz mērķtiecīgu sarunu ilgāka laika posmā.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,83 €
Materiālu komplekts Nr. 1122865
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Stāstīšanas mācīšana pirmsskolas vecuma bērniem”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/815489

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties