Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:280201
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Viens no izciliem un biežāk pieminētajiem komercnoslēpumiem ir ASV pārtikas rūpniecības uzņēmumam "The Coca-Cola Company". Komercnoslēpums ir saistīts ar šī gāzētā dzēriena receptes elementiem, ir kāds elements, kurš nav ierakstīts dzēriena pagatavošanā. Pēc šī var secināt to, ka komercnoslēpumu kā intelektuālā īpašuma aizsardzību ir veiksmīgi izmantot, kad starta uzņēmuma sniegtajā precē vai tehnoloģijā ir kaut kāds elements, kuru ir nepieciešams paslēpt, lai konkurenti to nespētu uzzināt un izmantot savā precē, lai pievērstu patērētāju uzmanību un gūt peļņu.
Viens no intelektuālā īpašuma aizsardzības elementiem ir preču zīmes. Preču zīme ir viena no svarīgākajiem starta uzņēmuma atpazīstamības veicinātajiem. Preču zīmei ir jāatšķirās no citu uzņēmumu preču zīmēm. Preču zīme ir apzīmējums, kuru lieto, lai atšķirtu viena uzņēmuma preces vai pakalpojumus no citiem. Preču zīmes aizsardzība ilgst 10 gadus no pieteikuma iesniegšanas dienas. Preču zīmes var būt dažādas: vārdiskas, grafiskas, telpiskas, kombinētas vai speciālas. Krāsa, skaņa arī var būt preču zīmes. Pēc autora domām, viens no svarīgākajiem elementiem starta uzņēmumam ir zīmols un tieši tam ir nepieciešama preču zīme, lai to nevarētu nekādā veidā kopēt un izmantojot to veidot uzņēmējdarbību. Starta uzņēmuma vadītājs var arī pārdot preču zīmi kādam citam vai arī ar preču zīmes licences līguma palīdzību sniegt izmantojuma atļauju. Pēc autora domām, preču zīmes ir svarīgs intelektuālā īpašuma aizsardzības veids, taču tas pēc autora domām salīdzinājumā ar patenta tiesībām ir maznozīmīgāks.
Vēl viens no intelektuālā īpašuma aizsardzības elementiem, kuru var izmantot starta uzņēmuma vadītājs ir dizainparaugs. Dizainparaugs ir izstrādājuma ārējais izskats – forma, apveids, krāsa, virsmas īpatnības u.c. Ar dizainparaugu ir iespējams aizsargāt jebkuru rūpniecisku vai amatniecisku priekšmetu, kā piemēram, telpu noformējumu, šriftus, zīmējumus. Dizainparaugs ir intelektuālā īpašuma aizsardzības veids, kas attiecas tieši uz izstrādājuma ārējo izskatu, bet ne tehniskajām pazīmēm. Dizainparaugs ir derīgs līdz 25 gadiem, pēc autora domām, tas ir pietiekams laiks starta uzņēmuma izstrādājuma ārējam izskatam.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1379567
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties