Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,17 (17%)
Cena ar atlaidi*:
0,82
Pirkt
Identifikators:795027
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

XVI gadsimtā sāka veidoties spēcīgas nacionālās valstis. Izveidojās tā sauktais merkantilisma virziens (šo nosaukumu 1763. gadā ievies O. G. Mirabo – no latīnu valodas mercari – pirkt, tirgoties). Politika, kas bija vērsta uz valsts iekšēju konsolidāciju un tās teritoriālās vienotības sargāšanu, visciešākajā veidā bija saistīta ar saimniecību. Rūpējoties par valsts ieņēmumu un militāro iespēju paaugstināšanu, valdnieki pievērsās merkantilismam – 16. – 17. gs. ekonomiskai mācībai un politikai, kas prasīja valsts aktīvu iejaukšanos saimnieciskajā dzīvē, lai panāktu iespējami lielāku naudas un dargmetālu uzkrājumu, eksporta pārsvaru pār importu.1 Merkantilisms aizsākās 16. gs. vidū Rietumeiropā, bet savu lielāko izpausmi tas ieguva 17. gs. Merkantilisms pastāvēja līdz 18. gs. ceturksnim. 16. gs. parādījās tā saucamais agrais merkantilisms jeb monetārisms – kas ir politika par naudas daudzuma palielināšanu valstī. Īstais jeb vēlīnais merkantilisms uzplauka pēc lielajiem ģeogrāfiskiem atklājumiem.
Merkantilisma uzskati balstījās uz pieņēmumu, ka valsts bagātības pamats ir zelts. Jo vairāk zelta ir valstī, jo tā ir bagātāka. Bet zelta daudzums ir ierobežots, tāpēc ir nepieciešama stipra valsts. Lai nostiprinātu savas pozīcijas, valstij saskaņā ar merkantilistu uzskatiem ir jāveic šādi pasākumi:
• eksportam jāpārsniedz imports, tādējādi nodrošinot zelta pieplūdumu valstī (izmantojot ārējo sakaru tarifus, kvotas un citus regulēšanas instrumentus);
• jāierobežo izejvielu eksports un tajā pašā laikā jāstimulē to izejvielu imports, kuru nav valstī. Tas nodrošina zemas cenas gatavai produkcijai, kas kļūst konkurētspējīgāka pasaules tirgū;
jāaizliedz kolonijām ražot gatavo produkciju un tirgoties ar citām valstīm bez metropoles starpniecības, tādējādi padarot tās par izejvielu piegādātāju metropolei.2

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,13 €
Materiālu komplekts Nr. 1138637
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Starptautiskā tirdzniecība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/795027

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties