Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:544502
 
Vērtējums:
Publicēts: 29.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Verbāla (mutiska) komunikācija


Verbāla komunikācija ir komunikācijas veids, kas paredz mutiski izteiktas informācijas (sarunas aci pret aci, telefonu sarunas, grupas diskusijas u.c.) apmaiņu.

Pētījumi un pieredze rāda, ka, neskatoties uz tehnikas attīstību, menedžeri tomēr plaši lieto verbālo komunikāciju. Kāpēc tā ir tik populāra? 1. tabulā tiek attēlotas verbālās komunikācijas priekšrocības. Tiešām verbālā komunikācija (sarunas, diskusijas) nodrošina tūlītēju atgriezenisko saiti starp informācijas nosūtītājiem un saņēmējiem, tā ir ļoti vienkārša un nav nepieciešama ilgstoša iepriekšējā sagatavošana. Citiem vārdiem, nosūtītājam nav jāmeklē zīmulis, papīrs, dators u.tml.


Taču tai ir arī trūkumi. Verbāla komunikācija prasa momentānu Uztveri. Ne visai precīzi izteikta informācija no menedžera (nosūtītāja) puses var izraisīt nepareizu uztveršanu un līdz ar to arī attiecīgas sekas no padoto (saņēmēja) puses. Verbālai (mutiskai) informācijai nav dokumentālas formas, un līdz ar to katru reizi jāatkārto standartfrāzes, kad varētu efektīvi izmantot standartierakstus.

Rakstveida komunikācija

Rakstveida komunikācija ir komunikācijas forma, kas paredz rakstiskā veidā izteiktas informācijas (pavēles, ziņojumi, raksti, vēstules, referāti, apraksti u.c.) apmaiņu.

Tāpat kā mutiskajai, arī rakstiskajai komunikācijai ir priekšrocības un trūkumi (1. tab.). Lai menedžeris nosūtītu vēstuli kādam citam menedžerim, viņam šī vēstule ir jāuzraksta vai jānodiktē, jānodrukā sūtīšanai pa pastu. Savukārt menedžerim saņēmējam šī vēstule ir jāsaņem, jāatver, jāizlasa. Viss šis process prasa daudz laika, pat labākajā gadījumā, kad informācijas saņēmējs pareizi sapratis izteikto domu un attiecīgi reaģē uz to. Bet, ja saņēmējs informāciju uztver nepareizi, šis process būs vel ilgstošāks. Tas ir rakstiskas komunikācijas trūkums.
Par priekšrocībām droši var uzskatīt nosūtītāja iespēju pirms informācijas nosūtīšanas pārbaudīt sīkās nianses, kas ir ļoti svarīgi būtisku lēmumu pieņemšanā. Uz papīra nodrukātai informācijai bieži vien ir likuma spēks (gada pārskats, slēdziens par finansiālo stāvokli u.tml.), ko nevar nodrošināt verbālā komunikācija. Apmainoties ar standartinformāciju (rēķini, apsveikumi, ielūgumi u.tml.), rakstveida komunikācija nodrošina ļoti lielu laika ietaupījumu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1132018
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties