Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,99
Ietaupījums:
0,90 (15%)
Cena ar atlaidi*:
5,09
Pirkt
Identifikators:346732
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Valodas darbība ir sarežģīta parādība. Tā saistīta ar valodas sistēmas jēdzienu, sazināšanos ar valodas palīdzību, savstarpējo mijiedarbību ar valodas palīdzību un cilvēka darbību kopumā.
Vēl pavisam nesenā pagātnē, apmācot literāro valodu, galveno uzmanību pievērsa valodas sistēmai, bet tas reti deva pozitīvus rezultātus. Nākamais solis bija pāreja uz komunikatīvo apmācību. Komunikatīvās apmācības būtība ir tāda valodas māka, kas ļauj apmainīties ar idejām un svarīgu informāciju. Komunikācija kļuva ne tikai par apmācības mērķi, bet arī par līdzekli. Pēdējā laikā metodisti, izmantojot zinātnes sasniegumus, pievērsuši uzmanību apmācības iedarbības raksturam, un par apmācības saturu izvirzījuši savstarpējo mijiedarbību ar valodas palīdzību. Savstarpējā mijiedarbība ar valodas palīdzību – tā ir cilvēku iedarbība vienam uz otru ar mērķi izraisīt valodas vai bezvārdu atbildes darbības. Ja nav mijiedarbības, nav komunikācijas (U. Rivers). Slikti, ja bērni klasē var darboties blakus, bet nevis kopā, skolnieks saskarē ar skolotāju pieņem skolnieka, bet nevis līdzvērtīga partnera pozīciju. Mijiedarbība rada komunikācijas motīvu un stimulu. Lai notiktu komunikācija, vajadzīga informācija un tās dalībnieku personīga ieinteresētība mijiedarbībā.
Mūsdienu metodikā arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta idejai, kas komunikāciju pēta plašā cilvēciskās darbības kontekstā, piemēram: izziņa, garīgo vērtību apgūšana, darbs, mācības, spēle. Valodas darbības iesaistīšana visdažādākā darba veikšanā, kas interesē skolnieku, ļauj pilnīgāk ņemt vērā viņa intereses un noslieces mācību procesā, attīstīt vēlmi pēc pašizglītošanās, savienot apmācību ar dzīvi.
Jebkurā saskarsmes situācijā piedalās tas, kurš runā vai raksta, un tas, kurš klausās vai lasa.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,30 €
Materiālu komplekts Nr. 1112994
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Runas apmācība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/346732

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties